۲۰۰ مشاوره رایگان در هفته ملی ازدواج ارائه می‌شود

مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد با اشاره به اینکه در هفته ملی ازدواج ۲۰۰ مشاوره رایگان ارائه می‌شود گفت: تسهیلات ۷۰ درصد متقاضیان وام ازدواج در یزد پرداخت شده است.

به گزارش یزدی نیوزمسعود شریعتی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته ۲۰۱ کارگاه آموزشی پیش از ازدواج برگزار شده است و پیگیری‌های لازم برای اعطای مجوز مرکز تخصصی مشاوره ازدواج خانواده صورت گرفته است که تاکنون دو مرکز مجوز لازم را دریافت کرده‌اند.

 
شریعتی گفت: حمایت از تولیدات فرهنگی و رسانه‌ای به جهت توسعه اجتماعی جوانان، انجام طرح پژوهشی بررسی اثر بخشی کارگاه‌های آموزشی پیش از ازدواج و بررسی وضعیت پرداخت تسهیلات ازدواج از طریق بانک‌های عامل از اقدامات انجام شده توسط سازمان است.
 
وی بیان کرد: سال گذشته به بیش از هزار نفر مشاوره رایگان ارائه شد که امسال نیز ارائه مشاوره پیش از ازدواج و خانواده از برنامه‌های اصلی برای جوانان است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد افزود: جشواره‌های متنوعی در خصوص امر ازدواج برگزار شده و جشواره ملی تاتر خیابانی چتر زندگی از دیگر فعالیت‌ها در حوزه ازدواج و خانواده است.
 
شریعتی افزود: در کشور ۹۰ درصد متقاضان تسهیلات وام ازدواج، وام خود را دریافت کرده‌اند و به ۸۴۳ هزار و ۳۲۱ نفر وام اعطا شده است، این درحالی است که در استان یزد ۷۰ درصد متقاضیان وام خود را دریافت کرده‌اند.
 
 
وی ادامه داد: آمار ازدواج یزد در سال‌های ۹۲ تا ۹۸ رو به کاهش بوده و در سال گذشته ۶۳۵۸ مورد ازدواج و متاسفانه ۱۷۹۸ مورد طلاق صورت گرفته است.
 
مدیرکل هئیت ورزش و جوانان استان یزد تصریح کرد: از جمله برنامه‌های ویژه‌ای که در هفته ملی ازدواج برگزار می‌شود برپایی نمایشگاه تخصصی ازدواج و خانواده برای اولین بار در استان، پویش همراهی خیران برای امر ازدواج و تهیه ۱۰۰ جهیزیه ویژه زوج‌های جوان و اجرای برنامه مجازی گفت‌وگو با کارشناسان در صفحه مجمع جوانان استان هر شب ساعت ۹ برگزار می‌شود.
 
وی اظهار داشت: ارائه جهیزیه کاربردی با تخفیف ویژه برای زوج‌ها، برگزاری برنامه‌های متنوع توسط دستگاه‌ها و ادارات دولتی، تسریع در پرداخت وام‌های ازدواج توسط بانک‌ها، ارائه بیش از ۲۰۰ مشاوره رایگان در هفته ملی ازدواج و بیش از ۲۰۰ کارگاه ازدواج در تمامی شهرستان‌ها از دیگر فعالیت‌های هفته ملی ازدواج است.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..