مانور اطفاء حریق در مراتع شهرستان مهریز

مانور مهار آتش با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی و نیرو‌های امدای در مراتع شهرستان مهریز برگزار شد.

به گزارش یزدی نیوز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گفت: در این مانور نیرو‌های مدیریت بحران شهرستان با استفاده از تجهیزات و ماشین آلات موجود آمادگی خود را جهت پیشگیری و اطفای هرگونه آتش سوزی در عرصه‌های منابع ملی شهرستان به نمایش گذاشتند.

 
باقری افزود: با توجه به بارش‌هایی که امسال در شهرستان داشته ایم و با توجه به نوع پوشش گیاهی شهرستان می‌طلبد دستگاه‌های مربوطه برای مقابله با هرگونه آتش‌سوزی آمادگی لازم را داشته باشند.
 
وی اظهار داشت: ارزیابی توان عملیاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و دیگر ارگان‌های مرتبط در اطفاء حریق جنگل‌ها و مراتع، آمادگی کارکنان و چگونگی مدیریت بحران هنگام حریق، فراهم کردن تجهیزات در حالت اضطراری و رفع نواقص احتمالی ازجمله اهداف این مانور برشمرد.
 
وی با اشاره به نقش مهم مردم محلی در جلوگیری از گسترش آتش سوزی در مراتع، افزود: از روستاییان، بهره برداران، دهیاران و شورا‌های عزیز روستا‌ها درخواست داریم تا نسبت به آتش سوزی در مراتع حساسیت نشان داده و با مشاهده آتش سوزی حتما مراتب را با شماره تلفن امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ اطلاع رسانی کنند تا همکاران ما در یگان حفاظت منابع طبیعی سریعا به موضوع رسیدگی کنند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..