نماینده ولی فقیه در استان یزد:

عزاداری‌ها با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود

نماینده ولی فقیه در استان یزد با بیان اینکه عزاداری‌ها با رعایت کامل فاصله گذاری اجتماعی برگزار شود، گفت: روضه های خانگی با حضور اعضای هر خانواده در منازل برپا شود.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری در نشست ویدئو کنفرانس نمایندگان ولی فقیه استان‌ها اظهار داشت: در یزد محرم نسبت به سایر استان‌ها تفاوت دارد و جلسات بسیاری در سطح شهر و خانه‌ها برگزار می‌شود.

 
وی با اشاره به اینکه هیئت‌های مذهبی در یزد شور خاصی دارند، گفت: همه ساله در ایام محرم و صفر برنامه‌های عزاداری با شور بسیار خاصی برگزار می‌شد و امسال اینکه چه کنیم که هم روضه‌ها تعطیل نشود و هیئات کارشان را انجام دهند و هم مشکلات مرتبط با کرونا برطرف شود از اهمیت بسیار خاصی برخوردار است.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد ادامه داد: چیزی که در نماز جمعه اشاره کردم این بود که مسئله محرم و روضه‌ها نباید تعطیل شود و خیلی‌ها به این بهانه‌ها به دنبال تعطیل کردن مراسم‌های مذهبی از جمله روضه‌ها هستند.
 
ناصری با بیان اینکه برای آنکه این روضه‌ها تعطیل نشود و حتی در خانه‌ها بیشتر هم برگزار شود؛ دو پیشنهاد ارائه کردیم افزود: پیشنهاد اولمان این بود که فعالیت مساجد در این رابطه بیشتر شود و بعد از نمازهای جماعت، منبری‌ها برای همان تعدادی که در مساجد هستند روضه بخوانند و یک مختصر مداحی هم بخوانند.
 
امام جمعه یزد افزود: در مسئله خانه‌ها هم تاکید کردیم که این روضه‌ها به هیچ وجه تعطیل نشود و حتی بیشتر هم برگزار کنیم و برای آنکه این روضه‌ها تعطیل نشود، خود اعضای خانواده دور هم بنشینند و یک منبری دعوت کنند و همانجا روضه بخوانند و عزاداری کنند.
 
وی ادامه داد: در ارتباط با هیئت‌ها هم بیان شد که اگر امکان عزاداری در خیابان نیست، در همان مساجد و حسینیه‌های خود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، جلوی تعطیل شدن روضه‌ها را بگیرند اما حتماً باید توجه شود که در برگزاری مراسم‌های عزاداری موارد بهداشتی را رعایت کنند تا مشکلی در این رابطه به وجود نیاید.
 
ناصری به مشکلات اقتصادی و وضعیت نامناسب گرانی‌ها اشاره کرد و افزود: در این زمینه تبیین فرمایشات و مواضع مقام معظم رهبری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.
 
امام جمعه یزد افزود: متأسفانه پدیده‌هایی در شهر یزد به وجود آمده که از جمله آن، بحث دوچرخه‌سواری بانوان است که به بهانه ورزش و نبود خودرو و شیوع کرونا، به صورت گسترده به وجود آمده و بعضاً به دنبال ترویج مظاهر فساد در شهر هستند.
 
وی گفت: در این زمینه به شهرداری تاکید کردیم که چند فضای اختصاصی محصور و حفاظت شده برای بانوان در سطح شهر ایجاد کنند تا بانوان بتوانند در این مکان‌ها به دوچرخه‌سواری بپردازند.
 
نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه ممکن است این پدیده در شهرهای مختلف به وجود آمده باشد، گفت: باید برخورد یکپارچه‌ای در این زمینه داشته باشیم و تصمیم‌گیری به صورت سراسری و هماهنگ انجام شود.
 
ناصری با بیان اینکه نماز عید قربان امسال با نماز جمعه در یک روز شده، گفت: قبلاً نماز عید قربان را زمانی که به جمعه تقارن پیدا می‌کرد می‌خواندیم و نماز جمعه اقامه نمی‌شد ولی امسال به دلیل مشکلات ناشی از شیوع کرونا، احتمال عدم حضور مردم در نماز عید قربان وجود دارد و پیشنهاد می‌کنم که نماز عید قربان اقامه نشود و همان نماز جمعه را بخوانیم.
 
امام جمعه یزد افزود: موضوع بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشیم این است که تشکیل ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر با جدیت دنبال شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..