در آستانه اول ذی‌الحجه، روز ازدواج:

جوانان از فرصت شرایط کرونایی برای ازدواج کم‌هزینه استفاده کنند

عضو هیأت علمی دانشگاه یزد، با تأکید بر ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ازدواج آسان، از جوانان خواست از فرصت شرایط کرونایی برای ازدواج کم‌هزینه و بدون تشریفات استفاده کنند.

به گزارش یزدی نیوزحجت الاسلام دکتر محمدحسین فهیم‌نیا با اشاره به مشکلات فراوانی که امروز در مسیر ازدواج جوانان قرار دارد گفت: افراد مجرد و خانواده‌های آنان در صورتی که حداقل شرایط ازدواج فراهم شد نباید فرصت را از دست بدهند و بزرگان فامیل و ثروتمندانی که شاهد این مشکلات هستند برای حفظ ارکان جامعه‌ی اسلامی و سلامت نسل و ضرورت‌های فرهنگی و معنوی باید آستین را بالازده و اقدام عملی کنند و جوانان را به حال خودشان رها نکنند والا در آینده خود نیز متضرر خواهند شد.

 
جوانان از فرصت شرایط کرونایی برای ازدواج کم‌هزینه استفاده کنندوی اظهار داشت:متأسفانه خانواده‌های ایرانی امروز خود را گرفتار ظواهر، حاشیه‌ها و قید و بند‌های اضافی و غیرضروری کرده‌اند و اصل ازدواج و راحتی جوانان فدای هزینه‌ها و گرفتاری‌های پوچ شده است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه یزد، تقلید کورکورانه و چشم و هم‌چشمی را مهمترین عامل ایجاد این وضعیت عنوان و پیشنهاد کرد: در این شرایط کرونایی که فرصتی برای مانور‌ها و عادت‌ها نیست، می‌توان روش‌ها را به گونه‌ای تغییر داد تا جوانان بتوانند بی سر و صدا و با هزینه‌ی کمتری ازدواج کنند.
 
حجت الاسلام فهیم نیا، به ادامه تحصیل جوانان اشاره ای کرد و افزود: چه ضرورتی دارد در بعضی از رشته‌ها ما چند برابر نیاز کشور دانش‌آموخته تربیت کنیم؟! این تراکم دانشجو باعث شده پسرانی که باید پس از دیپلم حرفه‌ای یادگیرند، سربازی خود را به‌موقع انجام دهند و با در دست داشتن درآمدی گرچه حداقل، بدون تاخیر ازدواج کنند تا سنینی بالا در دانشگاه رفت آمد می‌کنند و دختران نیز به همین نسبت به بهانه تحصیل به شکل دیگر از ازدواج بموقع فاصله گرفتند و خود و خانواده‌هایشان را دچار مشکلات این تاخیر کرده‌اند و الان مواجه شدیم با بیش از ده میلیون جوانی که از سن ازدواج خارج شده‌اند.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه یزد در ادامه به موضوع فرزندآوری پرداخت و گفت: با این که کشور‌های در حال توسعه برای کنترل جمعیت از یک یا دو روش و یا حداکثر از سه روش بهره می‌گیرند، ولی متاسفانه اکثر دولت‌های بعد از انقلاب از سیزده روش استفاده کرده‌اند و نتیجه این کنترل مهارنشده، فرهنگ جوانان ما و مردم ما را تغییر داده، در حدی که گاهی اصلا در ازدواج به فرزند فکر نمی‌کنند یا حداکثر به یک یا دو فرزند اکتفا می‌کنند که این نیز درست نیست.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..