امام جمعه یزد:

بودجه‌های ترویج فرهنگ دینی افزایش یابد

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیت مسئله نماز در جامعه اسلامی گفت: بودجه های بیشتری برای ترویج فرهنگ دینی اختصاص یابد.

به گزارش یزدی نیوز آیت الله محمدرضا ناصری، در نشست ستاد نماز استان یزد اظهار داشت: نیازمند حرکات بیشتری و پیگیری بیشتر در مسائل مربوط به نماز هستیم چرا که شیطان عمل قرار گرفتن انسان در این مسیر را دوست ندارد و کار را به فراموشی می‌سپارد.

 
ناصری با اشاره به اهمیت بحث نماز در جامعه اسلامی افزود: همه باید در ارتباط با نماز تذکر بدهیم که کارها به نحو احسن و با جدیت انجام شود.
 
امام جمعه یزد ادامه داد: در فضای مجازی با ایجاد نرم افزارهای مناسب برای ترویج و تشویق به نمازخوانی می‌توان بهره برد و برای پیشروی در این امر نیاز به همراهی خانواده و دانش آموزان است.
 
ناصری تصریح کرد: ترویج نمازخوانی با کمک آموزش و پرورش و در جلسات اولیا و مربیان مدارس باید انجام شود، زیرا اکثر والدین در جلسه حضور دارند، در این جلسات تذکر دادن به نماز برای والدین در قالب یک برنانه ریزی درست و سخنرانی خوب مؤثر است.
 
وی بیان کرد: وقتی اهمیت مسئله نماز برای والدین آشکار شود سبب اهتمام والدین به نماز، تربیت فرزندان صالح و هدایت دانش آموزان در نماز می‌شود.
 
امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه اعتبار لازم برای امر دین و ترویج نماز را تأمین کنند گفت: در احادیث آمده اگر کسی چیزی را از دین کم بگذارد برای خاطر دنیا و مادیات، خداوند کاری می‌کنند که چند برابرش را خرج کند، اگر خدایی نکرده سازمان از بودجه امور دینی بکاهد و به امور دیگر مثل کارخانه یا پروژه‌های دیگر اختصاص بدهید و آنها را در اولویت قرار دهد، در امور حکومتی سبب می‌شود که چند برابرش خرج شود مثلاً سیل یا زلزله بیاید و برای کشور متحمل هزینه‌های گزاف می‌شود.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..