رئیس کل دادگستری استان یزد تاکید کرد:

استفاده از ظرفیت نخبگان اتاق تعاون در حل اختلافات تعاونی‌های یزد

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: استفاده از قضات بازنشسته و وکلای خبره در هیئت رئیسه اتاق تعاون، ظرفیت بسیار اثرگذار و بی بدیلی را برای حل اختلافات حوزه تعاونی ها فراهم آورده است.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری، در نشست با اعضای هیئت رئیسه اتاق تعاون یزد اظهار داشت: ورود اتاق تعاون به حل مسائل و اختلافات تعاونی‌ها با تکیه بر ظرفیت داوری، در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضائی نقش مؤثری دارد ضمن اینکه تأیید ۹۵ درصدی آرا کانون داوری اتاق تعاون، دلیلی بر انجام کار کارشناسی و اتقان آرا صادره از این مرجع دارد.

 
وی جایگاه اتاق تعاون را بسیار مهم و اثر گذار دانست و تصریح کرد: عضویت در شورای پول و اعتبار، شورای معادن، شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و عضو همکار در اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی، این اتاق را به عضوی مؤثر تبدیل کرده است.
 
دهشیری، حل مسائل و اختلافات با رویکرد صلح و سازش و کدخدامنشی را رسالت اتاق تعاون ذکر کرد و گفت: اتاق تعاون می‌تواند با تعامل، بسیاری از مشکلات و اختلافات در حوزه تعاونی‌ها را حل و فصل کند.
 
وی بیان کرد: تجمیع امور مرتبط با داوری و میانجیگیری، ذیل اداره توسعه حل اختلاف برای اجرای یک سیاست واحد و مدیریت هدفمند همراه با رعایت تخصص، می‌تواند یک اقدام اثر گذار در این زمینه باشد.
 
دهشیری، قرار دادن آرا داوری را به نقد علمی به عنوان پیشنهاد مطرح کرد و بیان داشت: در حال حاضر آرا دادگستری در یک جمع علمی و دانشگاهی به بوته نقد گذاشته می‌شود که نتایج بسیار خوبی را داشته است لذا می‌توان آرا داوری را نیز برای ارتقا سطح کیفی و اتقان بیشتر به نقد متخصصان و فرهیختگان امر سپرد.
 
 در این نشست رئیس اتاق تعاون به ارائه گزارشی از عملکرد اتاق پرداخت و معاونین دادگستری و بعضی اعضا به بیان نقطه نظرات خود در زمینه بهبود عملکرد و تعامل بیشتر اتاق تعاون با دستگاه قضائی پرداختند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..