جانمایی طرح اقدام ملی مسکن مهردشت ابرکوه در مسیل

فرماندار ابرکوه گفت: محل تعیین شده جهت ساخت‌وساز خانه‌های طرح اقدام ملی مسکن در مهردشت، محل عبور سیلاب است و باید مکان جدیدی جهت اجرای این طرح پیش‌بینی شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمد کاظمی نسب» در جلسه بررسی نحوه اجرا و مشکلات پیش روی اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ابرکوه و مهردشت، اظهار کرد: بر طبق ثبت‌نام‌های صورت گرفته از سوی متقاضیان و مشخص شدن واجدین شرایط، در مرحله اول این طرح تعداد ۱۶۰ واحد مسکونی در شهرهای ابرکوه و مهردشت ساخته خواهد شد.

 
وی با بیان این که قبل از هرگونه عملیات اجرایی باید وضعیت محل پیش‌بینی‌شده جهت طرح از نظر وجود قنوات و مسیل سیل بررسی شود، تأکید کرد: سایت اعلام شده برای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در شهر مهردشت با توجه به محل قرارگیری در مسیل سیل بسیار خطرناک بوده و باید مکان جدید برای این طرح مشخص شود.
 
کاظمی نسب در رابطه با ساخت‌وسازهای غیر فنی در حال اجرا در سطح شهرستان، تصریح کرد: شهرداری‌های ابرکوه و مهردشت نسبت به اجرای دقیق مصوبات شورای مسکن و راه‌کار تعیین شده در خصوص ارائه پروانه ساختمانی برای ساختمان‌های فاقد سند مالکیت، طبق دستورالعمل‌های بیان شده اقدام لازم را به عمل آورند.
 
وی ادامه داد: نظام‌مهندسی ساختمان شهرستان نیز موظف است جهت نظارت هر چه بیشتر و جلوگیری از تخلفات در حال ساخت مالکین، دقت بیشتری اعمال کرده و همچنین با مهندسین ناظر متخلف در امر نظارت ساختمان برخورد انتظامی بر طبق آیین‌نامه‌های نظام‌مهندسی صورت گیرد.
 
فرماندار ابرکوه خاطرنشان کرد: با توجه میزان بالای متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در ابرکوه و همچنین مهاجرپذیر شدن این شهرستان در راستای توسعه و پیشرفت، تمهیدات و پیش‌بینی‌های لازم توسط اداره راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای تأمین زمین و مسکن اقشار کم‌درآمد انجام شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..