اختصاص مبلغ سه میلیون ریالی به بیماران کرونایی استان یزد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان یزد: مبلغ ۳۰۰ هزار تومان به عنوان کمک‌های بلاعوض نقدی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و مددکاران به بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

به گزارش یزدی نیوز حرازی زاده یزدی با اشاره به اقدامات هلال احمر در جریان شیوع کرونا گفت: در این مدت بیش از هشت هزار و ۵۰۰ عدد ماسک ، سه هزار و ۶۲۴ عدد گان ، یکهزار و ۴۵۸ عدد کلاه ، ۲ هزار و ۳۳۹ جفت پاپوش و ۱۶۰۰ جفت دستکش و همچنین ۴۹۵ جفت ساق دست از بازه زمانی نهم اسفندماه ۹۸ تا ۱۴ فروردین ماه امسال تأمین و توزیع شد.

 
 
وی افزود: در قالب پویش مهربانی دست یار نیز یکهزار بسته غذایی و معیشتی تخصیص یافته از سوی ستاد جمعیت هلال احمر کشور به ارزش هر کدام ۳۰۰ هزار تومان و چهار بسته از سوی خیرین و داوطلبان استان به ارزش هر کدام ۲۵۰ هزار تومان در بین آسیب دیدگان و نیازمندان استان توزیع شد.
 
 
مدیرعامل جمعیت هلال احمر با اشاره به راه‌اندازی بانک امانات هلال احمر از یک و سال نیم قبل در حوزه داوطلبان اظهار داشت: این مرکز به منظور امانت برخی تجهیزات توانبخشی و پزشکی مانند ویلچر، تخت و تشک مواج ، واکر و سایر اقلام جهت افرادی که قدرت خرید این وسایل برای بیمارشان را ندارند، ایجاد شده است.
 
 
وی از فعالیت ۴۶ خانه داوطلب در استان یاد کرد و گفت: جمعیت هلال احمر در قالب تفاهم نامه‌ای با وزارت کشور در تلاش است با گسترش فعالیت خانه‌های داوطلب که عمدتاً در زمینه فعالیت‌های داوطلبی فعالیت دارند، خانه‌های هلال را با اولویت مناطق روستایی ایجاد کند.
 
 
حرازی زاده با اشاره به امدادرسانی به ۲۵۸ حادثه دیده در ۱۰۳ مورد حوادث امدادی طی سه ماهه ابتدایی در سال جاری، افزود: حوادث جاده‌ای ۲۸ مورد و حوادث کوهستان به تعداد ۲۱ مورد بوده است، ۱۲۴ تیم امدادی، ۴۵۹ نفر نجاتگر و ۳۸ آمبولانس از هلال احمر استان حضور داشتند.
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..