طرح بازآفرینی جهانستان ابرکوه در دستور کار شهرداری قرار گرفت

مسئول شهرسازی و معماری شهرداری ابرکوه گفت: تصویب و اجرای طرح بازآفرینی محله جهانستان با هدف ساماندهی بافت فرسوده و پاسخ به نیازهای اهالی در دستور کار شهرداری قرار گرفت.

به گزارش یزدی نیوز«احمدرضا اسدی»  از اجرای طرح بازآفرینی مرکز محله جهانستان خبر داد و گفت: طرح بازآفرینی شهری در این محله با هدف ساماندهی بافت‌های فرسوده، تاریخی و حاشیه‌ای با توجه به نیازهای هر محله جهت اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی در دستور کار شهرداری قرار گرفته است. 

 
وی با بیان این که طرح بازآفرینی شهری بر اساس برنامه‌های ملی جهت استفاده از ظرفیت‌های محلات و بافت های ناکارآمد شهری برنامه‌ریزی‌شده است، افزود: در این طرح محلاتی که دچار آسیب‌های اجتماعی، کالبدی و سازه‌ای هستند، شناسایی شده و پس از انجام مطالعات و تهیه طرح، برنامه‌ریزی جهت مرمت، احیا، ایمن‌سازی و ارتقا کیفی بهداشت محیط صورت می‌گیرد. 
 
اسدی با اشاره به این که در طرح بازآفرینی، محلات دچار آسیب مجدداً مورد ارزیابی، طراحی و مداخله‌های هدفمند قرار می‌گیرند، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این موضوع در نگاه شهرداری و در ادامه سایر طرح‌هایی که در این حوزه پیش بینی شده است، در حال حاضر تصویب و در ادامه آن اجرای طرح در کوچه علی موسی الرضا(ع) محله جهانستان در دستور کار قرار گرفته است. 
 
وی ادامه داد: کوچه علی موسی الرضا(ع) دارای یک بخش تاریخی است که شهرداری از مداخله در آن خودداری کرده و فقط اقدام به بهسازی محیط خواهد کرد. بخش دیگر کوچه نامبرده که خارج از محدوده تاریخی و در گذشته به صورت باغ بوده و امروز خشک شده است، معضلاتی از جمله دسترسی و دفع آب‌های سطحی دارد که بر ضرورت تبدیل اراضی به زمین‌های قابل استفاده تأکید داریم. 
 
این مسئول در پایان تصریح کرد: طرح بازآفرینی محله جهانستان، منطقه مورد نظر را به یک کوی یا برزن مسکونی تبدیل کرده و موجب ارتقا سطح زیستی ساکنان در حوزه بهداشت محیط خواهد شد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..