معاون دادگستری یزد:

حمایت از فرزندان طلاق، احیاء یک زندگی و خانواده است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با اشاره به آسیب های طلاق برای فرزندان گفت: در بسیاری از طلاق ها فرزندان به عنوان وجه المصالحه قرار می گیرند که حمایت از آن ها در واقع احیاء یک زندگی و خانواده است.

به گزارش یزدی نیوز«محمد حسین رحیمی زاده» در مراسم افتتاح مرکز مهر خانواده گفت: به موجب  ماده ۴۱ قانون، قوه قضائیه مکلف به تدوین، ساماندهی و راه اندازی مراکز ملاقات، ویژه فرزندان طلاق شده که امروز شاهد افتتاح اولین مرکز ملاقات ویژه فرزندان طلاق تحت عنوان مرکز مهر خانواده در شهرستان یزد هستیم.

 
وی با اشاره به وجود حلقه مفقوده در دعاوی خانوادگی بعد از جدایی و طلاق اظهار داشت: مشاوره در دعاوی خانوادگی بر عهده یکی از نهادها قرار گرفته و برای آن شرح وظایفی در اسناد بالادستی و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی  تعیین شده است.
 
رحیمی زاده با بیان اینکه آموزش و مشاوره های قبل و حین ازدواج و بعد از طرح دعاوی خانوادگی بر عهده معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قرار گرفته است افزود: متاسفانه نسبت به آسیب های بعد از طلاق غفلت صورت گرفته است.
 
وی از آسیب های روحی و جسمی فرزندان به عنوان مهمترین آسیب بعد از طلاق نام برد و گفت: در بسیاری از دعاوی منجر به طلاق، فرزندان به عنوان وجه المصالحه قرار می گیرند که این بدترین نوع کودک آزاری است.
 
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با بیان اینکه ماهیانه حدود ۴۰۰ ملاقات در حوزه فرزندان طلاق در سطح شهرستان یزد صورت می گیرد افزود: در گذشته این ملاقات ها در کلانتری ها انجام می شد که خود آسیب های جدی تری را برای فرزندان به همراه داشت.
 
وی بر لزوم راه اندازی حداقل ۲ مرکز مهر خانواده در سطح شهرستان یزد تاکید  کرد و گفت: البته در این مسیر باید از تمام ظرفیت مجموعه های مردم نهاد و سازمانها برای کمک به این مراکز استفاده شود.
 
 به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رحیمی زاده با بیان اینکه در حال حاضر چند مجموعه مردم نهاد در این حوزه فعالیت می کنند افزود: علیرغم اینکه در قانون، تکالیفی جهت مقابله با آسیب های این حوزه تعیین شده اما متاسفانه بودجه ای برای آن در نظر گرفته نشده است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..