مدیرکل کمیته امداد استان یزد:

۱۴۰ هزار بسته معیشتی تحت عنوان رزمایش مواسات در یزد توزیع شد

مدیرکل کمیته امداد استان یزد از توزیع ۱۴۰ هزار بسته معیشتی تحت عنوان رزمایش مواسات در ایام شیوع کرونا در یزد خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزمحمد شجاعان، در آئین تجلیل از مؤثرین رزمایش مواسات استان یزد که با حضور رئیس کمیته امداد اکشور برگزار شد، با بیان اینکه مردم یزد از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردارند، اظهار داشت: یکی از این ویژگی‌ها، دینداری ریشه‌ای و عمیق است که سبب شده یزد به دارالعباده معروف شود.

 
وی از دیگر ویژگی‌های مردم یزد را خلق آثار ماندگار و بلند مدت دانست و گفت: مصداق این موضوع، قنواتی است که در سده‌های گذشته ساخته شده ولی آثار آن کماکان باقی است و تا تاریخ جریان دارد، باقی می‌ماند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان یزد یکی از بزرگان استان یزد را آیت الله حائری یزدی دانست و بیان کرد: ایشان هم آثاری را خلق کردند و با ایجاد حوزه علمیه قم، ثمره‌ای از خود به جای گذاشتند که تا پایان تاریخ، نتایج آن در کل جهان تأثیرگذار است.
 
شجاعان، سخت‌کوشی و سخاوتمندی را دو ویژگی مهم مردم یزد دانست و افزود: مردم یزد هم به سختی تلاش می‌کنند و هم آنچه را که به دست می‌آورند، برای کمک به دیگران از درآمد خود بذل و بخشش می‌کنند که مصداق بارز آن را در موضوع رزمایش مواسات در استان یزد شاهد بودیم.
 
وی ادامه داد: زمانی که مقام معظم رهبری بحث رزمایش مواسات را مطرح فرمودند، آیت‌الله ناصری، نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت ایجاد تشکیلات و ساماندهی برای این موضوع در استان تاکید کردند و محوریت آن را بر کمیته امداد گذاشتند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان یزد با اشاره به اینکه این رزمایش در استان یزد نتایج بسیار خوبی داشت، عنوان کرد: در این زمان تقریباً آمار توزیع ۱۴۰ هزار بسته معیشتی در بین نیازمندان ثبت شده که قطعاً تعداد این بسته‌ها بسیار بیشتر است و بسیاری از خیریه‌ها آمار خود را هنوز اعلام نکرده‌اند.
 
شجاعان به اجرای طرح اطعام مهدوی در استان یزد اشاره کرد و گفت: در این طرح هم تقریباً ۵۰۰ هزار پرس اطعام در ماه مبارک رمضان در کل استان یزد توزیع شد که همه از برکات این رزمایش و همدلی بود که در ارکان مختلف استان شکل گرفت.
 
وی تاکید کرد: قرار ما بر این است که این رزمایش ادامه پیدا کند و در مرحله دوم، برای عید قربان و غدیر، مسئله توزیع سبدهای معیشتی و اطعام را تحت عنوان اطعام علوی اجرا کنیم.
 
مدیرکل کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: علاوه بر این قرار است که برکات این طرح تا پایان سال در کل استان یزد ادامه داشته باشد و در نوبت‌های مختلف اقدام به اجرای آن کنیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..