برگزاری آزمون سراسری دکتری با مشارکت ۳۰۰۰ داوطلب در یزد

نماینده تام‌الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون‌های سراسری گفت: آزمون دکتری امسال طبق دستورالعمل‌های ابلاغ شده و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی ۲۶ تیرماه همزمان با سراسر کشور و با حضور ۳۱۲۴ نفر داوطلب در استان یزد برگزار می‌شود.

به گزارش یزدی نیوز«سیدمحسن میرحسینی» با بیان این‌که از مجموع داوطلبان شرکت‌کننده‌ در آزمون دکتری امسال استان یزد، تعداد ۱۳۶۲ داوطلب زن و ۱۷۶۲ داوطلب مرد  هستند، اظهار کرد: صرفا حوزه امتحانی ۶۵۰ نفر از داوطلبان مرد در دانشکده فنی شهید صدوقی خواهد بود و مابقی داوطلبان در دانشگاه یزد به رقابت خواهند پرداخت.

 
وی با اشاره به این که با توجه به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی فاصله صندلی‌های داوطلبان به بیش از ۱.۵ متر افزایش یافته است‌،‌افزود: تعداد سالن‌ها و حوزه‌های امتحانی نیز بیشتر و دقت شده تنها از یک سوم ظرفیت سالن‌ها و ساختمان‌های برگزاری آزمون استفاده شود.
 
نماینده تام الاختیار دانشگاه یزد در برگزاری آزمون های سراسری گفت: چنانچه شرایط همانند قبل از شیوع ویروس کرونا عادی بود، ساختمان‌های فجر و غدیر برای برگزاری آزمون برای  این تعداد داوطلب کافی بودند اما در شرایط فعلی در ساختمان‌های غدیر، فجر، پردیس علوم،  توحید، معاد، امامت، مهتاب و آفتاب برگزار می‌شود تا با پراکندگی داوطلبان در ۹ حوزه فرعی، آرامش بیشتری برای داوطلبان و خانواده‌های آنان فراهم شود.
 
میرحسینی همچنین از ایجاد فضای مناسب برای ورود به حوزه امتحانی با هدف جلوگیری از ازدحام داوطلبان خبر داد و از داوطلبان زن که حوزه امتحانی آنان ساختمان‌های غدیر، فجر و مهتاب است خواست، از ورودی دانش واقع در بلوار دانشگاه وارد دانشگاه شوند و داوطلبان مرد نیز که حوزه امتحانی آنان در پردیس علوم و ساختمان‌های توحید، معاد، امامت و آفتاب است، تقاضا کرد از ورودی بصیرت واقع در بلوار شهیدان اشرف به دانشگاه وارد شوند
 
این مسئول با بیان این‌که این آزمون سراسری پنجشنبه ۲۶ تیرماه همزمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار می شود، خاطرنشان کرد: داوطلبان ابتدا از محل حوزه فرعی که همان ساختمان محل امتحان آنان است، اطمینان حاصل کنند و سپس با انتخاب ورودی مناسب به دانشگاه وارد شوند تا از تردد بی مورد خودداری شود.
 
وی با تأکید بر رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و ضدعفونی کردن محیط‌های برگزاری آزمون،  گفت: ملزومات بهداشتی در اختیار عوامل اجرایی آزمون قرار داده خواهد شد و از ورود داوطلبان مشکوک به کرونا به حوزه‌ها جلوگیری خواهد شد.
 
 به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، میرحسینی در پایان با اشاره به این‌که طبق دستورالعمل‌های ابلاغ‌شده داوطلبان و عوامل اجرایی آزمون بدون ماسک نمی‌توانند وارد حوزه شوند، از همه داوطلبان خواست به توصیه‌های عوامل اجرایی عمل کنند تا در این شرایط شاهد برگزاری آزمون مناسب و بی‌حاشیه باشیم.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..