تالار مرکزی فرهنگ و هنر یزد به‌زودی افتتاح می‌شود

مدیرکل ارشاد استان یزد گفت: با توجه به اینکه فضاها و زیرساخت‌های استان کفاف فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نمی‌دهد لازم است مجتمع‌های فرهنگی مدرن را در زمینه فرهنگ و هنر احداث کنیم.

به گزارش یزدی نیوز هنر نقش بسیار مهمی در روند تکامل جامعه داشته و از ابزارهای مهم پیشرفت بشریت هنر است، اگر هنر و هنرمند در بشر وجود نداشت تکامل جوامع انسانی بسیار کند صورت می‌گرفت.

 
هنر از مواردی است که در فرهنگ هر جامعه نقش موثری دارد وقتی برای رشد هنر زمینه‌سازی شود سبب رشد و پرورش فرهنگ اجتماع می‌شود؛ رهبر معظم انقلاب نیز بارها در فرمایشات خود فرموده‌اند که «هنر در اسلام هم وسیله است و هم هدف»، اگر یک محتوای فرهنگی خوب در یک قالب هنری خوب عرضه نشود، تاثیرگذار نیست.
 
سال‌ها است که پس از انقلاب و رونق دانشگاه‌ها جوانان زیادی در رسته‌های فرهنگ و هنر پرورش یافته‌اند اما به‌دلیل عدم فضا و مکان مناسب نتوانسته‌اند هنر خود را به نمایش بگذارند و به و تجربه‌های جدید هنری دست یابند.
 
مدت‌ها بود که مرکز و فضای مدرن برای حوزه‌های مختلف فرهنگی وجود نداشت و در طرحی که برای رفع این مشکل به‌وجود آمد، مقرر شد تالار مرکزی چند منظوره‌ای برای اجرای فعالیت‌های هنری و فرهنگی در یزد ایجاد شود و در حال حاضر این مجموعه در حال ساخت است.
 
 
مجید جوادیان‌زاده در این زمینه اظهار داشت: زیرساخت‌های فرهنگی و هنری در استان یزد کم است و کفاف این حجم از فعالیت‌های فرهنگی و هنری در حوزه‌های مختلف هنرهای تجسمی، تئاتر، موسیقی، سینما و حتی حوزه قرآن و عترت را نمی‌دهد.
جوادیان‌زاده با اشاره به دلیل تنگناهایی که در حوزهی زیرساختی است افزود: درخواست برای فعالیت‌های فرهنگی به‌دلایلی افزایش پیدا کرده است از جمله رشد فارغ‌التحصیلان رشته‌های فرهنگی و هنری در استان است و افزایش دانشکده‌های هنر در سطح استان است و سبب شد جوانان بیشتری در این حوزه به‌دنبال فضای فیزیکی کار باشند.
 
مدیرکل ارشاد استان یزد تصریح کرد: مدت‌ها است که به فضاهای فرهنگی و هنری استان افزوده نشده، خیلی از فضاهای موجود فرسوده شدند و استاندارهای جدید را برای انجام فعالیت‌های فرهنگی ندارد.
 
جوادیان‌زاده اظهار داشت: در چند سال گذشته پروژه‌های در استان یزد شروع شده و در حال ساخت مجموعه‌های هستیم، امیدواریم با بهره‌برداری این مجموعه‌ها وضعیت زیرساخت فرهنگی و هنری در شهرستان یزد تقویت ‌شود.
 
وی بیان کرد: یکی از پروژه‌ها مجتمع تالار مرکزی یزد شامل سالن‌های تخصصی تئاتر و موسیقی، لابی بسیار بزرگ برای انجام گفت‌وگوهای فرهنگی، مجموعه‌ی آموزشی و فضاهای باز برای انجام فعالیت‌های نمایشگاهی می‌تواند بخشی از نیاز جامعه فرهنگی و هنری استان را پاسخ می‌دهد.
 
مدیرکل ارشاد استان یزد با اشاره به اینکه مجتمع تالار مرکزی توسط وزارت ارشاد در حال ساخت است عنوان کرد: این تالار در محل امامشهر واقع شده‌ و این منطقه از نظر زیرساخت‌های فرهنگی و هنری نسبت به بخش‌های دیگر استان ضعیف‌تر و محروم‌تر بود، امیدواریم به‌زودی با افتتاح این مرکز تحول فرهنگی بزرگی را در منطقه امامشهر داشته باشیم.
 
 
منبع:خبرگزاری تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..