کشف ۵۰ تن فراورده خام دامی فاسد از یک واحد تولیدی در یزد

مدیر کل دامپزشکی استان یزد اعلام کرد: اکیپ بازرسی دامپزشکی یزد بیش از ۵۰ تن فراورده خام دامی غیر قابل مصرف را در یکی از واحدهای تولیدی و فراوری کشف و معدوم کرد.

به گزارش یزدی نیوزدکتر «علی فاتحی‌نیا» با اشاره به جلوگیری از ورود این مقدار فراورده‌ فاسد به چرخه مصرف شهروندان یزدی، تصریح کرد: براساس قوانین سازمان دامپزشکی کشور و با توجه به اهتمام این سازمان به حفظ و تامین سلامت عموم جامعه در صورت اثبات آلودگی هر نوع فراورده خام دامی توسط بازرسین ادارات دامپزشکی، ضبط و معدوم سازی محموله فراورده های آلوده مجاز خواهد بود.

 
وی افزود: در همین راستا اکیپ‌های بازرسی بهداشتی دامپزشکی به صورت منظم و ادواری از کلیه مراکز متولی تولید، فراوری و عرضه انواع فراورده های خام دامی بازدید به عمل آورده و با توجه به شرایط ظاهری و لحاظ کردن نکات فنی و بهداشتی در این مراکز، عملیات معدوم‌سازی را روی محموله مذکور اجرا می‌کند.
 
 ین مسئول یادآور شد: مصرف مواد غذایی تاریخ گذشته و فاسد تاثیرات نامطلوبی برای سلامتی مصرف‌کنندگان داشته و می‌تواند باعث ایجاد مسمومیت‌های خطرناک و گاهاً کشنده شود، علاوه بر آن فراورده‌ی غذایی تاریخ گذشته به علت بروز تغییرات ایجاد شده در بافت و ترکیبات غذایی فاقد ارزش تغذیه‌ای است.
 
فاتحی‌نیا در پایان از شهروندان خواست در هنگام خرید با توجه کردن به تاریخ مصرف موجود بر روی بسته بندی مواد غذایی از جمله فراورده‌های خام دامی، خود و افراد خانواده‌شان را از قرار گرفتن در معرض خطرات ناشی از مصرف اینگونه مواد غذایی در امان نگه دارند.
 
به نقل از روابط عمومی دامپزشکی یزد، سامانه پاسخگویی به شکایات اداره کل دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ آماده دریافت گزارشات مردم است.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..