معاون پیشگیری دادگستری یزد:

اجرای طرح توانمندسازی روستائیان مانع گسترش حاشیه‌نشینی می‌شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستائیان و عشایر در مناطق محروم مانع گسترش حاشیه‌نشینی می شود.

به گزارش یزدی نیوز«محمدحسین رحیمی‌زاده» در جلسه کارگروه توانمندسازی جوامع روستایی در معرض مهاجرت، اظهار کرد: با هدف پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی، طرح توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی روستاییان، عشایر و مناطق محروم در استان یزد اجرا می‌شود.

 
وی تصریح کرد: با رویکرد اشتغال پایدار و به منظور توسعه کمی و کیفی تولیدات و ارائه خدمات بر اساس مزیت‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای و محلی با هدف بهبود وضعیت و کیفیت زندگی جامعه هدف‌ طرح توانمندسازی باید به صورت متمرکز اجرا شود.
 
این مقام قضایی خاطرنشان کرد: در سال گذشته این طرح در شهرستان‌های خاتم و بهاباد پیگیری و دنبال شد و اکنون باید نتایج کار ارزیابی شود.
 
وی افزود: بدون تردید اشتغال روستائیان و بهبود وضعیت و کیفیت زندگی در مناطق محروم، نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی دارد.
 
وی همچنین تصریح کرد: براساس این طرح، باید سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با کمک مقامات محلی، منابع  و اعتبارات خود را در محل‌های انتخاب شده متمرکز کنند.
 
به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، رحیمی‌زاده در پایان جلوگیری از گسترش حاشیه‌نشینی با توانمند سازی روستائیان و عشایر در مناطق محروم رابطه مستقیم دارد چراکه بر اساس آمار بیشتر مهاجرت‌ها درون استانی و از روستاها و مناطق محروم به شهر ها و مرکز استان است که این مهاجرت ها باعث حاشیه نشینی و به تبع گسترش جرائم و آسیب های اجتماعی می‌شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..