رئیس کل دادگستری یزد:

مشاوره‌های قبل از ازدواج در کاهش آمار طلاق موثر است

رئیس کل دادگستری استان یزد بر لزوم توجه به بحث آموزش قبل از ازدواج تاکید کرد و افزود: توجه به آموزش مهارت‌های ارتباطی و رفتاری می‌تواند در کاهش آمار طلاق و هزینه‌های بعدی آن بسیار موثر باشد.

به گزارش یزدی نیوز«غلامعلی دهشیری» در نشست با مدیران حوزه های علمیه استان بر لزوم تقویت بنیان خانواده در جامعه تاکید کرد و گفت: نخستین گام در این جهت تشکیل ازدواج‌هایی آگاهانه و استوار است.

 
وی از هم کُف بودن در حوزه‌های مختلف به عنوان یکی از مهمترین مولفه‌های ازدواج یاد کرد و افزود: حضور در دوره‌های مشاوره و آموزشی قبل از ازدواج می‌تواند در جهت رسیدن به شناخت بهتر بسیار موثر باشد.
 
دهشیری با بیان این که باید آسیب‌شناسی بحث طلاق به صورت جدی مور توجه قرار گیرد، گفت: در صورت شناخت آسیب‌ها بهتر می‌توان برای حل آن برنامه ریزی کرد.
 
وی با اشاره به برخی از آسیب های حوزه خانواده در بین طلاب اظهار کرد: مدیران حوزه باید با برقراری ارتباط موثر و صمیمی با طلاب جوان دوست و محرم اسرار آنها در حوزه های مختلف به ویژه مسائل خانوادگی باشند.
 
رئیس کل دادگستری استان تصریح کرد: طلاب و روحانیون از جایگاه بالایی در بین مردم برخودار هستند لذا کم شدن اعتماد مردم به روحانیون در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه مسائل خانوادگی ضربه به باور و ایمان مردم خواهد بود.
 
وی از مشکلات مالی به عنوان یکی از مهمترین عوامل طلاق یاد کرد و افزود: این چالش در شرایط اقتصادی کنونی جامعه مشهودتر به نظر می رسد که باید برای آن چاره اندیشی شود.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد افزود: استان یزد با پیشگیری مناسب در حال حاضر وضعیت خوبی را در حوزه طلاق و آسیب های مربوط به آن دارد.
 
وی تصریح کرد: خصوصا در دوران شیوع ویروس کرونا علی‌رغم تمام پیش بینی ها مبنی بر افزایش دعاوی خانوادگی شاهد کاهش این آمار در دوره اول سال در استان بوده ایم.
 
وی با تقدیر از فعالیت‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل و سایر مجموعه‌ای فعال استان در حوزه ازدواج، گفت: با اقدامات انجام گرفته مدتی است که طلاق از ۱۰ دعوای اولیه استان خارج شده است.
 
به نقل از روابط عمومی دادگستری یزد، دهشیری با اشاره به حضور موثر طلاب و روحانیون در عرصه‌های مختلف جهت حل مشکلات جامعه، تصریح کرد: قطعاً ورود روحانیون در حوزه صلح و سازش دعاوی خانوادگی می‌تواند در کاهش آمار طلاق بسیار موثر باشد.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..