مدیرکل امور زندان‌های استان یزد خبر داد:

پیگیری انتقال زندانیان غیربومی یزد به ندامتگاه‌ محل سکونت آنها

مدیرکل امور زندان‌های استان یزد از آغاز پیگیری برای اعزام مددجویان غیربومی زندان‌های یزد به شهرهای محل سکونت آنها خبر داد.

به گزارش یزدی نیوزرضا ذولفعلی نژاد با بیان اینکه ۴۰ درصد از زندانیان استان یزد غیربومی و خانواده‌های آنها ساکن سایر شهرهای کشور هستند، اظهار داشت: مسائل و مشکلاتی که این مددجویان و به ویژه خانواده‌های آنها از این بابت دارند یکی از دغدغه‌های رئیس قوه قضائیه است.

 
وی با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به استان یزد در بهمن ماه سال گذشته بیان کرد: در این سفر یکی از مسائل مورد تاکید ایشان، بومی سازی جمعیت زندان‌های یزد بود که این طرح از همان ابتدا در دستور کار قرار گرفت.
 
ذولفعلی نژاد عنوان کرد: با شیوع کرونا و اقدامات مراقبتی و پیشگیرانه که نیاز بود در این زمینه انجام شود، اجرای این طرح به طور موقت متوقف شد.
 
مدیرکل زندان‌های استان یزد تاکید کرد: با عادی شدن شرایط یکی از مهمترین طرح‌هایی که در دستور کار اداره کل زندان‌های استان یزد قرار خواهد گرفت، بومی سازی جمعیت زندانیان و اعزام زندانیان غیربومی به محل سکونت آنهاست.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر نزدیک به ۴ هزار نفر در زندان‌های استان یزد دوران محکومیت خود را سپری می‌کنند، افزود: حدود هزار و ۶۰۰ نفر از زندانیان غیربومی یزد هستند و ۱۲ درصد این افراد نیز از اتباع خارجی هستند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..