رونمایی از پوستر جشنواره ملی زیلوی برتر در میبد

پوستر نخستین جشنواره ملی زیلوی برتر در مجموعه تاریخی شاه عباسی شهر میبد رونمایی شد.

به گزارش یزدی نیوز شهردار میبد گفت: شهرداری با تمام توان و امکانات خود برای برگزاری هر چه بهتر این جشنواره به عنوان یک رویداد ملی تلاش می‌کند.

 
علیرضا نقوی افزود: امیدواریم با شکست کرونا و رسیدن به وضعیت سفید این بیماری ، برگزاری جشنواره را نه در یک مکان محدود و با جمعیت کم بلکه با حضور گسترده مردم و با دعوت از شهرداران شهر‌های جهانی ایران در مراسم اختتامیه شاهد باشیم.
 
وی ضمن تجلیل از فعالیت‌های علمی جهاد دانشگاهی گفت: راه‌اندازی خوشه زیلو که توسط این نهاد دنبال شد یکی از کار‌های ماندگار و قابل تجلیل است.
 
معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد هم گفت: برگزاری جشنواره نقش مهمی در ادامه اجرای برنامه‌های توسعه زیلو و ترویج و معرفی این هنر به همه شهر‌های کشور و حتی بازار جهانی دارد.
 
محمد دهقان بنادکی با بیان اینکه جشنواره شناسایی ایده‌ها و نوآوری‌ها، انتخاب زیلوباف برتر، طرح و نقش برتر و بهترین محصول را دنبال می‌کند افزود: با این رویداد هم از پیشکسوتان زیلوباف تجلیل می‌شود و هم بستری برای ایجاد انگیزه برای هنرمندان جدیدی که در حال آموزش هستند فراهم خواهد شد.
 
وی به حضور و ارائه آثار زیلوبافان هنرمند سایر شهر‌های کشور و گردهمایی زیلوبافان در این رویداد ملی نیز اشاره کرد.
 
قدیمی‌ترین زیلو مربوط به ۸۵۰ سال پیش است که در موزه میبد نگهداری می‌شود، نفیس‌ترین زیلوی میبد نیز متعلق به قرن ۱۲ هجری قمری است که بر روی آن ۲۴ سجاده طراحی شده و در حاشیه آن نام واقف و تاریخ هزار و ۱۱۸ هجری قمری نقش بسته است.
 
بیش از ۳۰۰ زیلو باف در زمینه بافت و عرضه آن در شهرستان میبد فعالیت دارند.
 
 
منبع:خبرگزاری صداوسیما

بخش نظردهی بسته شده است..