یادواره شهدای شیعه افغانستان در یزد

no-thumbs

گردهمایی شیعیان افغانستان مقیم یزد در تجدید میثاق با آرمان‌های بنیان‌گذار رهبر کبیر انقلاب اسلامی همراه با گرامی داشت یاد شهدای افغانستان و مدافع حرم تیپ فاطمیون در مسجد محمد رسول الله یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزاین مراسم با سخنرانی سرهنگ احمد هژبری آزاده ۸ سال دفاع مقدس و مداحی یکی از مداحان اهل بیت همراه بود.

هژبری در این مراسم ی با اشاره به رویدادهای ماه خرداد، آن را ماه امام(ره) خواند و ادامه داد: امام(ره) جرقه انقلاب را در ۱۵ خرداد سال ۴۲ زد و به تنهایی مبارزه را شروع کرد و کم کم ملت ایران بیدار شدند.

وی  با اشاره به دستگیری امام(ره) در سال ۴۲ گفت: امام(ره) به ماموران ساواک فرمودند شما چه من را زندانی، تبعید و آزاد و یا بکشید ضرر خواهید کرد و بنابراین امام را آزاد کردند ولی زمانی که دیدند امام(ره) ساکت نمی نشیند ایشان را به ترکیه و پس از آن به عراق تبعید کردند و فرزند امام را نیز شهید کردند.

هژبری با اشاره به بیانات امام(ره) افزود: امام فرمودند شاه باید برود و در ۲۶ دی ۵۷ هم همینطور شد و بعد از آنکه انقلاب پیروز شد امریکایی‌ها ایران را تحریم کردند ولی امام نترسید و فرمود اگر امریکایی ها یک خدمت به ایران کرده باشند این است که ایران را محاصره اقتصادی کردند و ملت ایران باید این روز را جشن بگیرد.

وی با اشاره به ۸ سال دفاع مقدس یادآور شد: در جنگ تحمیلی ۴۰ کشور از صدام حمایت کردند و عراق به ایران حمله کرد اما امام(ره) فرمودند صدام از اسلام سیلی خواهد خورد و اینطور هم شد.

این آزاده دفاع مقدس با بیان اینکه رمز موفقیت امام(ره) این بود که ترس از غیر خدا نداشت، خاطر نشان کرد: ترس انسان را به ذلت می‌کشاند و امام(ره) هیچگاه نترسید و در سه مامویت ایجاد حکومت اسلامی، بیداری اسلامی در دنیا و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) شجاعانه ایستاد.

هژبری افزود: امریکایی ها که دیدند انقلاب اسلامی به همه جا صادر شده و یکی یکی کشورها را در نوردیده است، احساس خطر کردند و با طراحی پروژه حادثه ۱۱ سپتامبر به افغانستان و سپسس عراق لشکرکشی کردند و هزاران بی گناه را کشتند و در نهایت با وجود صرف هزینه های هنگفت با مقاومت مردم عراق وافغانستان شکست خوردند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در حال فتح سنگرهای کلیدی جهان است، ادامه داد: دشمنان برای اینکه نور اسلام را خاموش کنند اسلام بدلی، القاعده و طالبانی و غیره به وجود آوردند و به جان مسلمانان انداختند و چون نتوانستند باز هم به اهداف پلید خود برسند به جنگ نیابتی روی آوردند.

بخش نظردهی بسته شده است..