رئیس کل دادگستری استان یزد:

فرصت‌های مناسب برای ارتباط با مردم ایجاد شود

رئیس کل دادگستری استان یزد با تأکید بر ارتباط بیشتر مقام های قضایی با مردم، گفت: باید فرصت مناسبی را برای استماع دغدغه ها و ابهامات و سئوالات مردم از دستگاه قضایی فراهم کرد.

به گزارش یزدی نیوزغلامعلی دهشیری  در نشست مشترک شورای معاونین دادگستری با رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌های سراسر استان یزد، اظهار داشت: تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسانی مراجعین از اهم اولویت‌های دستگاه قضائی است که باید به آن اهتمام و التزام داشت.

 
وی، تقویت ارتباط مقام‌های قضائی با مردم را خواستار شد و بیان داشت: استماع صحبت‌های مردم، ارائه پاسخ‌های متقن و شنیدن دغدغه مندی های مراجعین، اعتماد مردم به مجموعه دستگاه قضائی و حاکمیت را بالا می‌برد، لذا انتظار است رؤسای دادگستری‌ها و دادستان‌ها از طُرق مختلف، از جمله حضوری، مجازی یا با استفاده از ابزارهای نوین، فرصت‌هایی را در این خصوص ایجاد نمایند.
 
دهشیری، مبارزه با فساد و مظاهر آن از درون و بیرون سیستم را از دیگر موارد دارای اولویت در سال جاری اعلام کرد و ادامه داد: فساد، خط قرمز دستگاه قضائی است و باید با مظاهر آن در همه ابعاد اعم از اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و… برخورد کرد.
 
رئیس کل دادگستری استان یزد، استفاده از ظرفیت نخبگانی جامعه و جلب مشارکت‌های مردمی را ضروری دانست و تصریح کرد: همانگونه که در مرکز استان از ابتدای سال جلسات مختلفی با نخبگان و اقشار مختلف با هدف حل مسائل و استفاده از فکر و ایده‌های اجتماعی آنان تشکیل شد، این اقدام باید در شهرستان‌ها و حوزه‌های قضائی نیز تجلی یافته و به صورت جلسات کاربردی و اثر گذار دنبال شود.
 
وی بر توجه ویژه به نظارت‌های کمّی و کیفی بر مجموعه‌های تحت امر تأکید کرد و گفت: محور اصلی مدیریت، نظارت است که می‌تواند ارتقا و اعتلای مجموعه را در پی داشته باشد.
 
دهشیری، شناسایی نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت در مجموعه قضائی استان را خواستار شد و افزود: نگاه مسئولانه به مسائل، استفاده از خرد جمعی و برنامه ریزی برای پیشرفت و جلب رضایت مردم کمترین کار برای مدیریت بر مجموعه است.
 
 در این نشست رؤسای حوزه‌های قضائی و دادستان‌ها به بیان دیدگاه‌های خود مسائل مرتبط با دادگستری استان پرداختند.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..