«شیار ۱۴۳» اشکم را درآورد

no-thumbs

فیلم «شیار ۱۴۳» به کارگردانی نرگس آبیار در جشنواره فیلم ریل سیدنی (Reel Sydney) که در شهر سیدنی استرالیا برگزار شد، موفق به کسب جایزه بهترین فیلم تماشاگران و به‌عنوان انتخاب برتر تماشاگران معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز «شیار ۱۴۳» تاکنون در جشنواره‌هایی ازجمله بوسان کره جنوبی، هاوائی آمریکا، گواه هند، کرالا هند، سنگاپور و … شرکت داشته است و ماه آینده نیز در جشنواره فیلم زنان ژاپن و دو جشنواره در روسیه به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم پیش از این جایزه ویژه هیئت داوران برای بازیگر نقش اول زن را نیز از آسیاپاسفیک استرالیا گرفته بود.

نمایش «شیار ۱۴۳» در جشنواره ریل سیدنی با توجه ویژه مخاطبان روبرو شد و حتی داوران جشنواره نیز این فیلم را یکی از تاثیرگذارترین آثار جشنواره دانستند.

ماریا ریتولا داور دانمارکی این جشنواره درباره «شیار۱۴۳» گفته است: یک داستان زیبا و تأثیرگذار دربارۀ یک مادر؛ عشق و اندوه مادری که پسرش را در جنگ ایران و عراق گم کرده، اما دست از امید بازگشت پسر بر نمیدارد، تا لحظه ای که خود استخوان های او را تحویل میگیرد. تلفیق تصاویری از گذشته در صحنه ای که مادر استخوان‌های پسر خود را تحویل می‌گیرد واقعا تأثیرگذار بود. من از آن لحظه تا پایان فیلم اشک ریختم.

این داور اروپایی ادامه داده است: نماهائی از «شیار۱۴۳»  که با تصاویری از گذشته و حال ترکیب شده است و لحظه دیدار مادر با بقایای پسرش را به تصویر می‌کشد به شدت واقعی و اثرگذار است. شخصا در این لحظات فیلم اشک می‌ریختم.

همچنین وحید واحد از مسولین ایرانی  جشنواره ریل سیدنی در خصوص فیلم نرگس آبیار گفت: «شیار ۱۴۳» یکی دیگر از برجسته‌ترین فیلم‌های سینمای ایران است که از زاویۀ دید یک زن نقل می‌شود، و پیامی ضدجنگ را در بحران فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی عصر حاضر در بر دارد.

اداره کل تامین برنامه و رسانه بین‌الملل سیما عرضه بین‌المللی «شیار ۱۴۳» را بر عهده دارد.

خبرنگار: احسانی زاده

بخش نظردهی بسته شده است..