رئیس حوزه قضایی بهاباد:

پرونده های مسن دادگاه بهاباد ۶۰ درصد کاهش یافت

رئیس حوزه قضایی بهاباد گفت: با توجه به دستورالعمل رئیس قوه قضائیه مبنی بر رسیدگی سریع به پرونده‌های مسن، بیش از ۶۰ درصد پرونده های مسن و معوق این حوزه قضایی کاهش داشته است.

به گزارش یزدی نیوزعلیرضا ایزدی  اظهار داشت: باید تلاش جدی در راستای کارهایی که در جهت کاهش جرم در جامعه یا در گسترش معنویت و اخلاق انجام داد و نسبت به انجام بسیاری از ساز و کارهایی که می‌تواند در کاهش ورودی پرونده تأثیر گذار باشد، اقدام کرد.

 
وی در مورد کاهش ورودی و پرونده‌های مختومه بیان کرد: ورودی پرونده‌ها امسال نسبت به سال گذشته ۴.۵ درصد کاهش داشته و در زمینه پرونده‌های مختومه نیز شاهد کاهش ۳۳ درصدی بوده‌ایم که این امر نشانه عملکرد و تلاش بالای همکاران در این حوزه قضائی بوده است.
 
ایزدی در مورد عملکرد شوراهای حل اختلاف با توجه به اینکه رسالت اصلی این شوراها، ایجاد صلح و سازش است، عنوان کرد: با احتساب آمار صلحی در شورای حل اختلاف صلحی و گزارش‌های اصلاحی در شعبه دادگاه عمومی و موارد منتهی به رضایت در اجرای احکام، بیش از ۱۰۰ فقره پرونده یعنی حدود ۱۳ درصد از پرونده‌های شورای حل اختلاف در اجرای احکام این شهرستان منتهی به سازش شده است.
 
وی افزود: ریش سفیدان سرمایه‌های هر محل و منطقه هستند و استفاده از ظرفیت آنها در حل و فصل اختلافات باعث کاهش پرونده‌های ورودی به دادگستری و در نتیجه رسیدگی بهتر به پرونده‌های تخصصی و با اهمیت خواهد بود.
 
ایزدی با بیان اینکه حبس زدایی یکی از رویکردهای مهم و محوری قوه قضائیه است، یادآور شد: بر همین مبنا دادگاه بهاباد تمام تلاش خود را برای اعمال مجازات‌های جایگزین به جای زندانی شدن مجرمان به کار می‌گیرد و در یک سال گذشته ۱۷ درصد از آرا مربوط به آرا مجازات جایگزین حبس بوده است.
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..