نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس:

جرائم اصناف باید به استان بازگردانده شود/لزوم اصلاح قوانین

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس گفت: در حال حاضر جرائمی که اصناف به دلایل مختلف پرداخت می کنند در یزد هزینه نمی شود که این امر باید اصلاح شود.

به گزارش یزدی نیوز محمدصالح جوکار، در دیدار با اعضای هیئت مدیره اتاق اصناف استان یزد با اشاره به اینکه اصناف بیشترین آسیب دیدگان کرونا هستند، اظهار داشت: به دلیل مشکلات اقتصادی که اصناف در دوران قرنطینه کرونا متحمل شدند، تبعات اقتصادی بسیاری اکنون دامنگیر آنهاست.

 
وی عنوان کرد: حتی برخی اصناف با ورشکستگی مواجه شدند که لازم است مسئولان امر رسیدگی به مشکلات آنها را در اولویت قرار دهند.
 
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه اصناف شرایط بسیار سختی را تحمل می‌کنند، افزود: لازم است با یک برنامه ریزی دقیق، مسائل و مشکلات اصناف رسیدگی و به آنها پاسخ مناسبی داده شود.
 
جوکار ادامه داد: خسارت‌های این قشر باید به نحوی جبران شود که البته برخی از مباحث مطرح شده از سوی اصناف مواردی است که نیازمند اصلاح قانون است.
 
وی تاکید کرد: لازم است در زمینه مشکلات اصناف کار کارشناسی انجام شود و نخبگان این بخش پیشنهادات خود را ارائه دهد تا با طرح آن در مجلس بتوانیم نسبت به اصلاح قوانین اقدام کرده و پیگیری‌های لازم را در این زمینه انجام دهیم.
 
نماینده مردم یزد در بخش دیگری از سخنان خود در مورد تخلفات اصناف و جرایم پرداخت شده توسط آنها اظهار داشت: این رقم اکنون در استان هزینه نمی‌شود در حالی که باید صرف توسعه استان شود بر این اساس از مسئولان کشوری درخواست داریم تا نسبت به بازگرداندن جریمه اصناف به استان اهتمام کنند.
 
وی افزود: مالیات اصناف نیز در صورتی که در استان هزینه شود، می‌توانیم در زمینه محرومیت زدایی اقدامات جدی انجام دهیم.
 
 
منبع:خبرگزاری مهر

بخش نظردهی بسته شده است..