نماینده مردم یزد:

استفاده از فناوری اطلاعات در کشور متناسب با توسعه نیست

نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ظرفیت‌های بالای استان یزد در حوزه فناوری اطلاعات و لزوم تبیدل این استان به قطب آی‌تی و صنایع دانش‌بنیان کشور، گفت: در حالی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات را تقریبا به اندازه دنیا توسعه داده‌ایم که به میزان سایر کشورها از این فضا استفاده نمی‌کنیم ...

به گزارش یزدی نیوز«محمدصالح جوکار» در جریان دیدار با مدیران ارتباطات و فناوری اطلاعات استان یزد، ‌اظهار کرد: بنا به شرایطی که امروز داریم، دنیا در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات از ایران بسیار جلوتر است.

 
وی به آمار ارائه شده از سوی مدیران فناوری اطلاعات یزد در این نشست اشاره کرد و افزود: ما زیرساخت‌ها را تقریبا به اندازه دنیا توسعه دادیم ولی به میزان سایر کشورها از این فضا استفاده نمی‌کنیم و استفاده فعلی ما هم خیلی متناسب با توسعه نیست.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس با اشاره به این‌که یزد ظرفیت‌های بسیار گسترده‌ای در حوزه فناوری اطلاعات دارد، خاطرنشان کرد: این استان باید به قطب آی‌تی و صنایع دانش‌بنیان کشور تبدیل شود.
 
جوکار با اشاره به این‌ که در سال ۹۱ مصوبه‌ای مبنی بر ایجاد برج آی‌تی در استان انجام شد، تصریح کرد: مشخص نشد که این مصوبه به کجا رسید و علاوه بر آن، با وجود سرمایه انسانی بسیار خوب در این عرصه، اجازه جذب این نیروها نتوانستیم آنگونه که باید و شاید استان را در این حوزه توسعه دهیم.
 
رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی با بیان این‌ که شبکه ملی فناوری اطلاعات با اعتبارات بسیار بالا و میلیاردی و تلاش‌های بسیار گسترده در کشور ایجاد شده است گفت: الان این شبکه مانند ماشینی است که سندش به نام ماست ولی رانندگی آن در دست شخص دیگری است و هر کجا که می‌خواهد آن را می‌برد.
 
این مسئول با  اشاره به این‌ که کشورهای اروپایی امروزه شبکه ملی اطلاعات دارند، گفت: چرا ما نباید از این شبکه که زیرساخت‌های آن را هم فراهم کردیم، بهره‌مند شویم.
 
جوکار با تاکید بر این‌که مشکلی با وجود اینترنت نیست، افزود: ما می‌توانیم هم اینترنت را آزادانه در اختیار داشته باشیم و هم شبکه ملی اطلاعات را هم فعال کرده و از آن استفاده کنیم.
 
نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی افزود: نکته مهم این است که ما یک چیزی متعلق به خودمان داشته باشیم که کسی نتواند بر آن سوار شود و هر طور می‌خواهد ما را بازی بدهد.
 
وی به مشکلاتی که مردم در ارتباط با شبکه شاد داشتند نیز اشاره کرد و گفت: این اقدام نشان داد خیلی از مردم هنوز در شبکه‌های اجتماعی نیستند و اصلا راه استفاده از این فضا را بلد نبودند.
 
وی با اشاره به مباحثی که در ارتباط با اینترنت کودک مطرح شده است، گفت: باید این موضوع را باور کنیم که خیلی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به وجود می‌آید.
 
جوکار افزود: شبکه مجازی هم تهدید است و هم فرصت لذا اگر آن را به درستی مدیریت کنیم می‌توان بهره‌های فراوانی از آن برد ولی در صورتی که استفاده ما درست نباشد و مدیریت آن را توجه نکنیم، قطعاً با مشکلات فراوانی روبرو می‌شویم.
 
رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: مواردی که در این نشست بیان شد و نیاز به قانونگذاری یا اصلاح قانون دارد، به صورت مکتوب ارائه شود تا نمایندگان استان اقدام به پیگیری برای رفع و تصویب آن کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: در بخش پست بانک و برای تقویت روستاها، هر جایی که لازم باشد آمادگی وجود دارد تا اقدامات لازم برای تامین اعتبار و تسهیلات در این حوزه را انجام دهیم.
 
 به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی، جوکار به نارضایتی‌های موجود از مخابرات در بین مردم اشاره کرد و گفت: به وجود آمدن تخلفات در چنین نهادهایی سبب می‌شود که اعتماد مردم خدشه‌دار شود و باید تلاش کنیم که از چنین مواردی به صورت جدی جلوگیری شود.
 
 
منبع:ایسنا یزد

بخش نظردهی بسته شده است..