حجت الاسلام والمسلمین شهیدی:

بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است

نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر نقش اساسی بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران متولی اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در همایش معاونین فرهنگی و امور اجتماعی استان‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران، اساس کار بنیاد را بر دو محور خدمات رسانی به ایثارگران و انجام امور فرهنگی دانست و گفت: عزیزانی که در زمان دفاع مقدس و انقلاب اسلامی جنگیدند و برای به ارمغان آوردن پیروزی جان خود را فدا کردند، قطعاً با هدفی این کار را انجام دادند.
وی افزود: اهداف این عزیزان برای فداکاری‌هایشان حفظ فرهنگ دینی و اعتقادی، حفظ کشور و حمایت و اطاعت از امام (ره) بوده است و امروز وظیفه ما حفظ و ترویج هدف و فرهنگی است که این ایثارگران داشتند.
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت را عامل پیروزی بر دشمنان عنوان کرد و گفت: امروز هم اگر خواهان تداوم انقلاب اسلامی و پیروزی هستیم باید این فرهنگ را حفظ کنیم. امروز موفقیت در عرصه دیپلماسی و مسائل هسته ای بی شک محصول خون شهدا و همین فرهنگ است و اگر این فرهنگ نبود، موفقیت در این عرصه میسر نمی‌شد.
معاون رییس جمهور ادامه داد: فرهنگ ایثار و شهادت در ادامه فرهنگ امام حسین (ع) و کربلاست. فرهنگ امام حسین (ع) بعد از ۱۴۰۰ سال همچنان زنده است و شیعه با وجود تمام دشمنی‌ها، با همین فرهنگ زنده مانده است و دشمنان نیز به این موضوع معترف‌اند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر نقش اساسی بنیاد در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: بنیاد متولی اصلی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است. طبیعتاً در راه اجرای اهداف ترویجی با مشکلات زیادی روبرو خواهیم بود اما باید با دیدن این مشکلات دلسرد نشویم و کار خود را پیش ببریم.
حجت الاسلام والمسلمین شهیدی افزود: پیغمبر اسلام (ص) برای حفظ فرهنگ قرآن و اسلام رنج‌ها و سختی‌های زیادی کشیدند و با اخلاق نیک و استقامت خود، به پیروزی رسیدند.
وی به موضوع پرداخت معوقات ایثارگران اشاره کرد و گفت: ما امسال هم سال سختی را پیش رو داریم و ان‌شاءالله با تدابیر مدیریتی و رویکرد اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، بر سختی‌ها غلبه کنیم.
نماینده ولی فقیه در بنیاد در ادامه سخنان خود به یکی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرموده‌اند «سینه والدین شهدا گنجینه است» و شما باید در زمینه جمع‌آوری و ضبط خاطرات این عزیزان تا اندازه ای که می‌توانید تلاش کنید.
معاون رییس جمهوری افزود: امروز فضای مجازی در حال گسترش است و ما می‌توانیم از این فضا برای کمک به کارهای فرهنگی استفاده کنیم.
وی سپس به ارائه توصیه‌ها و راهکارهایی خطاب به معاونان فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان‌های سراسر کشور پرداخت.

بخش نظردهی بسته شده است..