آیت الله اعرافی:

ملت ایران از آرمانهای بزرگ امام و انقلاب و شهدا کوتاه نمی آید

امام جمعه میبد با قدردانی از تیم مذاکره کننده کشورمان و تدبیر و هوشمندی و درایت آن‌ها در توجه به منویات رهبری در مقابل گروه ۱+۵ اظهار داشتند: تیم مذاکره کننده کشورمان پنجه در پنجه قدرت‌های بزرگ و بعضی از قدرت‌های خون آشام جهان انداخت و در حد بالا مقابل زورگویی آن‌ها مقاومت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبه نقل از میبد آدینه، آیت الله اعرافی گفتمان و مذاکره را رکنی اساسی در مناسبات جهانی دانستند و با بیان اینکه این مذاکرات و گفتگوها از پشتوانه ای مهم برخوردار است که باید مهم شمرده شوند، افزود: این پشتوانه و سرمایه بزرگ، گفتمان انقلاب اسلامی، امام  و شهدا و به ویژه شهدای سرافراز هسته ای و پیشرفتهای علمی و فناوری هستند که اگر نبود قدرت‌های استکباری از روز اول نمی‌گذاشتند قدم از قدم برداریم.خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه این جهانخواران اگر امروز هم بتوانند یک قدم به جلو خواهند آمد تصریح کردند: این آدم ناآگاه غاصب در اسرائیل که دعواهای درونی دارند اگر می‌توانست با امریکا و انگلیس یک صدا بر علیه ما اقدام می‌کردند چرا که آن‌ها عزت، افتخار و پیشرفت ما را نمی‌خواند.
ایشان پیشرفت‌های علمی و دانشمندان و شهدا را سرمایه ملت ایران دانستند و صبوری ملت بزرگ ایران را یکی از نمادهای مقاومت در برابر استکبار خواندند و گفتند: ملتی که در برابر اینهمه هجمه‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کردند سرمایه بزرگی هستند که می‌توان با تکیه بر آن در برابر طوفان‌های بلا مقاومت کرد.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی آمادگی دفاعی سپاه و ارتش، پیشرفت‌های مقاومت در لبنان و سوریه و عراق رأی یکی دیگر از پشتوانه ایران اسلامی برشمردند.
امام جمعه میبد در نهایت رهبر معظم انقلاب را مهم‌ترین پشتوانه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران در عرصه‌های مختلف بیان کردند و گفتند: با وجود رهبری حکیم و هوشمند که مدیریت کلان در دست ایشان است، ملت بزرگ ایران مسیر رشد و ترقی را در عرصه‌های مختلف و در ابعاد گوناگون طی خواهدکرد.
ایشان با اشاره به زیاده خواهی های غرب در داشتن بمب هسته ای در ایران یادآور شدند: ما از اول نمی‌خواستیم بمب اتم بسازیم و چند محدودیتی که هم بر ملت ایران تحمیل کردند ظالمانه بود و این حرکت را هم که پذیرفتیم حرکت تاکتیکی برای اطمینان دنیا بود.
آیت الله اعرافی تصریح کردند: ما امروز مدعی امریکا و قدرت‌های اتمی هستیم که نبایدسلاح اتمی داشته باشند.
خطیب جمعه میبد با تاکید بر اینکه باید قدرت‌های غربی دست از سلاح‌های کشتارجمعی بردارند افزودند: ایران امروز بعنوان یک قدرت منطقه ای و بین المللی پیشگام این حرکت است و قدرت‌های غرب باید از تخریب، جنگ و کشتار دست بردارند.
ملت ایران قرار نیست از آرمانهای بزرگ خود دست بردارد
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با بیان اینکه در بیانیه مذاکرات مسیر قانونی باید طی شود نظارت بر تعهدات آدم‌های غیر متعهد را بسیار مهم دانستند و بر احتیاط، دقت و هوشمندی در برابر آن‌ها تاکید کردند و گفتند: ضمن تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکرات هسته ای کشورمان باید نقطه ضعف از خودمان نشان ندهیم و با پرهیز از هرگونه ذوق زدگی بیجا باید آمادگی داشته باشیم که  حتماً دنیا در برابر اراده ملت باید کوتاه بیاید.
خطیب جمعه میبد با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران شما امریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها را می‌شناسد تصریح کردند: بدانید ملت ایران بخاطر یک گفتگو که مراحل خود را طی کند قرار نیست از آرمانهای بزرگ امام و انقلاب و شهدا کوتاه بیاید.
بدبینانه به ناقضین حقوق بشر و پیمان شکنان نگاه می‌کنیم
آیت الله اعرافی اظهار داشتند: حتماً ملت ما قدردان خادمان خود خواهند بود و بر خطوط قرمز و رعایت کرامت و عزت کشور و خط مشی‌های اساسی که رهبری ترسیم کردند اصرار داریم.
امام جمعه میبد با بیان اینکه بدبینانه به ناقضین حقوق بشر و پیمان شکنان نگاه می‌کنیم خاطرنشان کردند: ملت ایران انقلابی عاقل است که با حکمت و عقل عمل می‌کند.
ایشان افزودند: در سایر مسائل منطقه هم فکر می‌کنیم گفتمان انقلاب اسلامی دکترین و تئوری‌هایی که ما برای اداره و حل مسائل منطقه داریم قابل توجه است و باید به آن برگشت و روزی فراخواهد رسید که  قدرت‌های دنیا در برابر اراده ملت‌ها کوتاه بیایند و آن روز دیر نخواهد بود.
آل سعود با تولید فکر افراطی تندروی خشن امت اسلام را در فتنه فرو برده است
خطیب جمعه میبد با بیان اینکه آل سعود هم امروز همان وحشی گری را در بحرین و یمن و مناطق دیگر انجام می‌دهد را مصیبتی بزرگ خواندند و گفتند: آل سعود تولید کننده یک فکر افراطی تندروی خشنی شدید است که امت اسلام را در فتنه‌ها فرو برده است و این گناه غیر قابل بخشش است.
ایشان از آل سعود بعنوان حکومتی بی پایه و اساس نام برد و با بیان اینکه این رژیم از آزادی و حقوق الهی و انسانی و بشری چیزی ندارد و غرق در فساد و فحشا است افزودند: این رژیم با  پشتیبان یک جانی دیگر یک کشور را به آتش می‌کشد.
زنان و کودکان یمن چه گناهی کرده‌اند؟
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه کودکان و زنان بی سرپرست یمن چه گناهی کردند که شما بخاطر منافع شیطانی‌تان اینجور سراحتا و آشکارا با هواپیماهای خود به جان آن‌ها افتادید هشدار دادند: این تخریب و کشتار عاقبتی ندارد.
امام جمعه میبد با بیان اینکه چگونه شما ادعای خدمت حرمین می‌کنید افزودند: این پیام حرمین نیست که مسلمانان را بکشید.
مجامع بین المللی در مسئله یمن روسیاهی را برای خود باقی گذاشته‌اند
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با عکس العمل در برابر سکوت مجامع بین المللی در کشتار مردم مظلوم یمن توسط هواپیماهای آل سعود گفتند: مجامع بین المللی روسیاهی را برای خودشان باقی گذاشتند که هرگز قابل قبول نیست چرا که آن‌ها یا ساکت‌اند یا همراه متجاوزند.
امام جمعه میبد با اشاره به اینکه بدانید ملت یمن روی پای خود استاده اند و آرزوهای شما را به ناامیدی مبدل خواهند کرد افزودند: رژیم‌های مرتجع عرب منطقه بخاطر عقده ای که از ایران دارند در کشتار مردم یمن با اسرائیل همدست شده‌اند و بدترین گناه آن‌ها تربیت نیروهای القاعده و داعش در منطقه است.
ایشان خاطرنشان کردند: امروز آغوش ایران به روی شما گشاده است و بهتر است دست از جنایت‌های خود برداشته و به منطق و اصول برگردید.
حمایت مادی و معنوی از مردم یمن وظیفه ذاتی ایران است
آیت الله اعرافی حمایت مادی و معنوی ملت ایران را وظیفه ذاتی خود دانستند و گفتند: همه متجاوزان بدانند که در پایان این خط یمن و بحرین و ملت‌های مظلوم پیروز میدان خواهند بود.
جایگاه شورای نگهبان باید محفوظ بماند
امام جمعه میبد در بخش دیگر از بیانات خود سالگرد تأسیس شورای نگهبان را گرامی داشتند و با بیان اینکه درهمه قوانین جهانی و کشورها یک نهادی با نام‌های مختلف و جایگاه‌های متفاوت برای حراست از اصول قانون اساسی و مبانی اصلی اداره کشور وجود دارد بر حفظ جایگاه این نهاد تاکید کردند.
خطیب جمعه میبد خاطرنشان کردند: در کشور ما هم در دوره سابق نهادی پیش بینی شده بود که هیچ وقت اجازه فعال شدن به آن داده نشد و چهره ای چون شیخ فضل الله نوری در همین راه به شهادت رسید اما در عصر انقلاب اسلامی هم شورای نگهبان تأسیس شد که نکته اتکا برای صیانت از اصول قانون اساسی در قانونگذاریها و انتخابات است که امام رحمه الله علیه بر رعایت قوانین اسلام روی آن تاکید داشت.
ایشان با بیان اینکه امام گاهی هم تذکراتی به شورای نگهبان می‌دادند افزودند: با این حال جایگاه شورای نگهبان بعنوان پشتوانه اسلامیت نظام و پاسداری از قانون اساسی باید حفظ شود.
صیانت از قانون، مقرارات اسلامی و صحت انتخابات سه وظیفه اصلی شورای نگهبان
رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تاکید بر اینکه نباید شورای نگهبان را تضعیف کنیم؛ صیانت از قانون اساسی، قوانین و مقررات اسلامی، صیانت از صحت انتخابات جایی که حقوقدانان منتخب مجلس و فقهای منتخب رهبری حضور دارند را سه وظیفه مهم شورای نگهبان خواندند و افزودند: بهانه گیری‌های بیجا در اعمال وظایف شورای نگهبان شایسته نیست چرا که ما کشوری هستیم که انتخابات متعدد اجرا کردیم که  قدرت از این گروه به گروه دیگر منتقل شده است و این نشان می‌دهد که شورای نگهبان سینه بازی داشته و همه صداها را شنیده است همه جهات را رعایت کرده است و بعضی جاها هم محکم ایستاده که باید آن را هم پذیرفت.
ماندگاری دموکراسی و آراء مردم مستلزم انتخابات قانونمند
امام جمعه میبد ماندگاری دموکراسی و آراء مردم را مستلزم انتخابات قانونمند دانستند و گفتند: در همه دنیا هم این چنین است و  ذاتاً اینجایگاه برای اداره کشور اداره شود لازم است و باید محفوظ بماند و اگر این جایگاه محفوظ نماند طراحی‌هایی خواهد شد تا قوانین کشور به سمت ضد اسلام حرکت کند تا انتخابات به سمت ضد منافع مردم حرکت کند.
ایشان با اشاره به دو انتخابات مهم در پیش روی ملت بزرگ ایران گفتند: باید روی مشی قانون جلو برویم تا انتخابات مان سالم بماند و دو انتخابات بسیار مهم با رعایت ارزش‌های متعالی اسلام و گفتمان انقلاب اسلامی و در مسیری که قانون با نظارت شورای نگهبان تعیین کرده است حرکت کنیم و همه تن به قانون بدهیم تا راه اداره کشور به درستی پیش رود.
 

بخش نظردهی بسته شده است..