بیانیه انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد

no-thumbs

انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد در آستانه فرارسیدن هفدهم امرداد روز خبرنگار ضمن صدور بیانیه و تبریک به خبرنگاران، از مسئولان خواست برای کاستن مشکلات و دغدغه‌های صنفی فعالان رسانه از جمله پایین بودن درآمد و دستمزدها، فقدان بیمه و .... در استان یزد دست به کار شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمتن بیانیه انجمن مزبور به این شرح ا ست:

▫️▫️ به نام خداوند لوح و قلم ▫️▫️

«ن والقلم و مایسطرون»

فرارسیدن هفدهم امرداد سالروز شهادت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف را گرامی می داریم ، خبرنگاران به عنوان طلایه داران اطلاع رسانی، رسالتی بی بدیل در اعتلای جامعه برعهده دارند و گرامیداشت این رویداد به عنوان روز خبرنگار، پاسداشت قلم، آگاهی، حق بینی و روشنگری است.

 

انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد این روز را صمیمانه به تمامی اهالی رسانه، خبرنگاران و روزنامه نگاران زحمتکش و پرتلاش استان تبریک می‌گوید و به عنوان یک نهاد تخصصی در حوزه ارتباطات و روابط عمومی توجه دست اندرکاران رسانه، روابط عمومی و مسئولان را به نکات زیر جلب می نماید:

۱- بی شک، انعکاس صحیح و به موقع و دقیق اخبار و رویدادها در شرایط و موقعیت های مختلف نیازمند حل مشکلات صنفی و حرفه‌ای خبرنگاران و عکاسان استان می باشد که متاسفانه این دغدغه ها از جمله پایین بودن درآمد و دستمزدها و فقدان بیمه و… هنوز این قشر پرتلاش را درگیر خود نموده و به جای خود باقی است، از این رو برنامه ریزی و حرکت در جهت کاستن از این مشکلات و رفع دغدغه های صنفی فعالان رسانه در استان باید بیش از پیش مورد توجه و عمل دست اندرکاران و مسئولان قرار گیرد و برای رفع این مشکلات و دغدغه‌ها دست به کار شوند.

 

۲- با استقرار دولت تدبیر و امید و تغییر نگاه مدیران جدید، همراه با پافشاری یر اعتدال و قانون گرایی به تبع آن شاهد تحول در فضای اجتماعی و فرهنگی هستیم که در این مسیر خبرنگاران و روزنامه نگاران به واسطه نقش مهمی که در گردش آزاد اخبار و اطلاعات در جامعه دارند می توانند با اطلاع رسانی فعال همراه با نقد سازنده و منصفانه نقش بسزایی در برقراری ارتباط دوسویه بین مردم و مسئولان ایفا نمایند. بنابر این انتظار دارد خبرنگاران با پرسشگری آگاهانه، منصفانه و فعالانه و مسئولان با پاسخگویی متعهدانه و مردم مدارانه زمینه‌های افزایش همدلی و رضامندی مردم این ولی نعمتان جامعه را که بزرگترین سرمایه اجتماعی جامعه است، فراهم آورند.

 

۳- نقش بی بدیل رسانه در توسعه همه جانبه استان بر هیچ کس پوشیده نیست اما آنچه در این میان حائز اهمیت است ارتباط صحیح و مسئولانه رسانه و روابط عمومی هاست، فروکاسته شدن جایگاه روابط عمومی ها به عنوان نهاد تولید خبر و یکسویه شدن صدای مسئولان از آسیب های جدی است که در این میان توجه جایگاه خبرنگاران و رسانه های مستقل به عنوان چشم بینا و زبان صادق و گویای مردم در عرصه اجتماع و تحولات از این آسیب خواهد کاست. از این رو زدودن خط قرمزهای نوشته و نانوشته و افزایش سعه صدر، افزایش آستانه تحمل و حرکت فرهنگ مدیریتی استان به سمت استقبال از رسانه های منتقد در رونق و نشاط رسانه ای در استان تاثیر جدی خواهد داشت.

 

۴- آموزش و افزایش کیفی سطح مطبوعات استان چندان مورد توجه قرار نگرفته و استان از برگزاری کارگاه‌های آموزشی و حضور استادان و بزرگان این رشته محروم می باشد .تجربه برگزاری دو دوره جشنواره مطبوعات نشان داد استان با روزنامه نگاری استاندارد و علمی و عینی فاصله دارد و در کنار تجربه ارزشمند پیشکسوتان این حوزه، ورود جوانان آموزش دیده و پرانگیزه ضروری است.

 

۵- انجمن متخصصان روابط عمومی استان با سپاس مجدد از همه فعالان عرصه خبر، خبرنگاران، روزنامه‌نگاران، اصحاب رسانه و جامعه بزرگ خبری و رسانه‌ای استان که معتقدانه و دلسوزانه در پی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی و تحقق خواسته های مردم گام بر می‌دارند، معتقد است حرفه گرایی، رعایت اخلاق حرفه‌ای و رسانه‌ای و نیز تشخیص منافع و امنیت ملی و منافع جمعی بر جهت گیری های جناحی و سیاسی ارجحیت داشته و از وظایف مهم رسانه های استان در برهه کنونی می باشد، از این رو ضمن محفوظ دانستن حق رسانه ها برای نمایندگی افکار عمومی و مطالبه گری و پرسشگری، باید از هرگونه تخریب و اتهام و خدای ناکرده انتشار اخبار کذب و بدون بدون پشتوانه خودداری شود.

 

انجمن متخصصان روابط عمومی استان یزد

بخش نظردهی بسته شده است..