مسیر ویژه نابینایان در معابر یزد ایجاد می‌شود

no-thumbs

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد با اشاره به بهره‌برداری از مسیر ویژه دوچرخه و خانه‌های دوچرخه در یزد، از ایجاد مسیر ویژه نابینایان در معابر یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا شفیعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: یکی از رویکردهای معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد، هوشمندسازی تقاطع ها است.

وی با اشاره به هوشمندسازی تقاطع‌های شهری یزد، افزود: از دیگر اقداماتی که در راستای کنترل ترافیک در خیابانهای اصلی شهر یزد انجام می شود، نصب دوربین کنترل سرعت است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد عنوان کرد: در این راستا، نصب ۳ دستگاه دوربین‌ کنترل سرعت در سطح شهر انجام شده و الان در حال مدیریت است.

شفیعی با اشاره به نقش دوربین های کنترل سرعت در ترافیک و کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی، گفت: نصب هشت مورد دیگر از این دوربین ها، در دست اقدام است و در آینده‌ای نه چندان دور انجام می‌شود.

وی با بیان این مطلب که مدیریت ترافیک در هسته مرکزی شهر یزد انجام می‌شود، گفت: یکی از فرهنگ‌های خوبی که در وجود داشت، استفاده مردم از دوچرخه بود که سبب نام‌گذاری یزد با عنوان "شهر دوچرخه‌ها" شده بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری یزد ادامه داد: در این راستا و در جهت احیای شهر دوچرخه‌ها، مسیر دوچرخه و خانه‌های دوچرخه در روزهای آینده در یزد افتتاح می‌شود.

شفیعی استاندارسازی خیابان ها و معابر برای استفاده افرادی که نیازمند خدمات استانداردسازی هستند را از دیگر خدمات شهرداری ها دانست و گفت: در این راستا، ایجاد مسیرهایی در پیاده‌روها برای نابینایان از جمله اقدامات شهرداری یزد است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..