سفر استاندار یزد به بافق/ بازدید از اجرای طرح گودگوار

no-thumbs

استاندار یزد امروز به همراه فرمانداران سراسر استان امروز به شهرستان بافق سفر کرده است تا ضمن بازدید از چند پروژه، از نزدیک در جریان روند فعالیت‌ها در این شهرستان‌ قرار گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسید محمد میر محمدی، صبح امروز به اتفاق فرمانداران سراسر استان یزد، وارد شهر بافق شد و مورد استقبال گرم مردم و مسئولان این شهرستان قرار گرفت.

استاندار یزد پس از زیارت مضجع شریف امامزاده عبدالله ابن موسی الکاظم (ع) بافق، به منطقه بیابانی گودگوار رفت تا از نزدیک در جریان روند اجرای طرح بیابان‌زدایی این منطقه قرار گیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بافق در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران اظهار داشت: وسعت منطقه گودگوار که کانون بحران به شمار می‌آید، بالغ بر ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار است.

کمال کمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۷۰۰ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی گودگوار بافق در راستای اجرای طرح بیابان‌زدایی، درختکاری و بوته‌کاری شده است.

وی تصریح کرد: نهال کاشته شده تاغ تنها گونه گیاهی است که با شرایط اقلیمی گرم و خشک منطقه گودگوار بافق سازگاری دارد و این نهال در وسعت قابل توجهی کشت شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بافق خاطرنشان کرد: سال گذشته اعتباری معادل ۱۰ میلیارد ریال برای ایجاد پوشش گیاهی و کاشت نهال تاغ در گودگوار هزینه شده است.

به گزارش فارس، منطقه گودگوار در فاصله ۱۲ کیلومتری شهر بافق و در مجاورت روستای رضائیه این شهرستان قرار دارد.

بازدید از پروژه در دست اجرای پلی‌کلینیک تامین اجتماعی و طرح‌های معدنی و جوار معدنی شرکت سنگ آهن مرکزی بافق، نشست مشترک با فرمانداران، شرکت در جلسه شورای اسلامی شهر با حضور فرماندار و امام جمعه بافق برای بررسی مشکلات کارگروه پیگیری مسائل این شهرستان و …. از دیگر برنامه‌های سفر امروز استاندار یزد به بافق است.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..