لزوم توجه ویژه به شهرستان‌های محروم استان یزد

no-thumbs

نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس گفت: در بافق با وجود ذخائر معدنی بسیاری که وجود دارد، هنوز در بسیاری از مناطق این شهرستان با محرومیت روبه‌رو هستیم که بسیاری از این محرومیت‌ها ناشی از سیاست‌های غلط گذشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز حجت‌الاسلام دخیل‌عباس زارع‌زاده، در نشست مشترک استاندار یزد و معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با فرمانداران شهرستان‌های استان یزد در بافق اظهار کرد: محرومیت‌هایی که در بسیاری از شهرها و روستاهای استان شاهد هستیم، ناشی از سیاست‌ها و برنامه‌ریزی‌های غلط گذشته است که بسیاری از آنها از زمان طاغوت برای ما به ارث رسیده است.

وی، نشست مشترک فرمانداران را کاری زیبا و پسندیده دانست و افزود: با برگزاری اینگونه نشست‌ها، تجربیات و عملکرد فرمانداران در اختیار یکدیگر قرار می‌گیرد و موجب هم‌افزایی و همکاری بیشتر بین مسئولان اجرایی استان می‌شود.

نماینده مردم شهرستان‌های ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مهریز با اشاره به اینکه نباید معادن و منابع معدنی در یک‌جا باشد و واحدهای فرآوری شده در جای دیگر احداث شود، یادآور شد: نباید در برنامه‌ریزی‌های جدید، سیاست‌گذاری‌های غلط گذشته تکرار شود.

زارع‌زاده ادامه داد: شهرستان بافق بیش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تن مواد معدنی دارد که این مواد معدنی متنوع، تا ۲ میلیارد تن نیز تخمین زده شده است اما باید دید سهم مردم این شهرستان از این همه معادن گوناگون چه بوده است.

وی اعلام کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر کارهای مثبتی صورت می‌گیرد و مسئولان یزد نیز برای احقاق حقوق حقه مردم شهرستان بافق، حمایت‌های لازم را انجام داده‌اند و در تهران به هر وزارتخانه‌ای که مراجعه می‌کردم، ردپای استاندار یزد را در آن وزارتخانه مشاهده می‌کردم که قبل از من، برای پیگیری مسائل به آنجا مراجعه کرده بود.

نماینده مردم بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم و مهریز در خانه ملت با اشاره به اینکه شهرستان‌های بافق و بهاباد در زمینه جاده، متحمل ضررهای بسیاری شده‌اند، اظهار کرد: شهرستان بافق در حالی با مشکلات جاده روبه‌رو است که می‌تواند بهترین جاده ترانزیتی کشور را داشته باشد.

زارع‌زاده خاطرنشان کرد: یکی دیگر از مشکلات شهرستان بافق، جاده گزوئیه است که منطقه ییلاقی دهستان سبزدشت به خاطر نبود جاده مناسب مورد غفلت واقع شده در حالی که زیرسازی جاده گزوئیه با هزینه و مشارکت مردمی انجام شده و تنها آسفالت آن باقی‌مانده است اما سازمان محیط زیست به بهانه اینکه این منطقه، منطقه حفاظت شده است، با احداث این جاده مخالفت است و یک جاده جایگزین طولانی و نامناسب را پیشنهاد داده است.

وی از استاندار یزد، معاون سیاسی وی و فرماندار شهرستان بافق خواست تا با حضور در محل این جاده، زمینه احداث جاده و تکمیل آن را فراهم کنند.

به گزارش فارس، شهرستان بافق در ۱۲۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر یزد قرار دارد و این شهرستان دارای معادن بزرگی از سنگ آهن چغارت، سنگ آهن چاه‌گز، سنگ آهن سه‌چاهون، سرب و روی کوشک و … است.

امروز استاندار یزد به همراه معاون سیاسی و امنیتی خود و فرمانداران ۱۰ شهرستان استان یزد به بافق سفر کرده‌اند.

استاندار در این بازدید ضمن بازدید از طرح‌های منابع طبیعی، از پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان بافق بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اجرای این طرح‌ها قرار گرفت.فارس

بخش نظردهی بسته شده است..