هشدار یک مسئول:

چوب برگزار نشدن کنسرت ها را هنرمندان یزدی می خورند

رییس حوزه هنری استان یزد گفت: متاسفانه تفکیک خوبی در برگزاری کنسرت ها انجام نشده و چوب برگزار نشدن آن را هنرمندان یزدی می خورند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدصادق کوچک زاده در جمع خبرنگاران استان تاکید کرد: نباید کنسرت ها را یک موضوع سیاه دید چون ما استعدادهای خوبی در این بخش شناسایی کرده ایم و برنامه های خوبی با حمایت حوزه هنری در استان اجرا شده است.

وی افزود: برگزاری جشنواره کنسرت در حوزه جوانان نشان داد ظرفیت ها خوبی در حوزه موسیقی بویژه سنتی داریم و نباید سختگیری کرد تا این قشر لطمه نخورند.
** ترویج ، تربیت و تولید مهمترین وظایف حوزه هنری
کوچک زاده به گزارش عملکرد یکساله حوزه هنری استان پرداخت و گفت: حوزه هنری به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی برخواسته از انقلاب در سه حوزه ترویج، تربیت نیروی انسانی و تولید اثر در حوزه ادبیات و هنر فعالیت می‎‎کند که این فعالیت‎‎ها در قالب شش واحد آفرینش‎‎های ادبی، هنرهای نمایشی، موسیقی و سرود، هنرهای تجسمی، هنرهای تصویری و ادبیات پایداری انجام می‎‎‎‎شود.
رییس حوزه هنری استان یزد از رقابت شش اثر برگزیده استان در دومین جشنواره استانی تئاتر جوان 'سوره ماه' از ۱۶ تا ۱۸ مردادماه جاری خبر داد.
وی افزود: این جشنواره از صبح جمعه با برنامه نمادین بازدید از آسایشگاه سالمندان بهار یزد آغاز و از عصر این روز رقابت بین شش اثر برگزیده استان برگزار می‎‎شود.
کوچک زاده آثار راه یافته به بخش رقابت این دوره از جشنواره را 'دِگا' به نویسندگی و کارگردانی امین محمدی نیا، 'شبح طبقه سوم' نوشته وحید آبرود و به کارگردانی حامد خلیلی، 'خاموشی دریا'» به نویسندگی رضا گوران و کارگردانی هادی دهقان، 'کمد دیواری' نوشته کیوان میر محمدی و کارگردانی حسام افروز، 'حکایت ناتمام یک زن' به نویسندگی احسان جانمی و کارگردانی رضا رحیمی از بافق و 'دهانی پر از کلاغ' نوشته جمشید خانیان و کارگردانی جعفر جعفر زاده از میبد ذکر کرد.
وی با بیان این که آثار راه یافته به بخش مسابقه در مدت سه روز در پلاتو حوزه هنری به رقابت می‎‎پردازند، افزود: در روز اختتامیه که ۱۸ مردادماه برگزار خواهد شد، نمایش برگزیده این رویداد به عنوان اثر راه یافته به جشنواره منطقه‎‎ای تئاتر سوره ماه معرفی خواهد شد.
این مسوول از برگزاری نخستین جشنواره موسیقی سنتی استان خبر داد و افزود: با برگزاری این جشنواره وضعیت شفاف و روشن موسیقی استان در مسیر پیش رو مشخص شد.
کوچک زاده اضافه کرد :در جشنواره موسیقی سنتی جوان استان ۳۰۰هنرمند شرکت داشتند و به بیش از ۸۰نفر جایزه داده شد.
** خاطرات امام جمعه یزد چاپ می شود
وی گفت:یکی از اقدامات در ادبیات پایداری و تاریخ شفاهی انتشار کتاب خاطرات آیت الله ناصری امام جمعه یزد بویژه در دوران مبارزات دوران انقلاب و حضور در نجف در کنار امام خمینی، چاپ کتاب روزشمار انقلاب اسلامی در استان و نیز کتاب دیگری با عنوان گزیده افتخار که مجموعه‎‎ای از اسناد و اعلامیه‎‎های دوران انقلاب اسلامی در استان است.
کوچک زاده برگزاری ۲۷ نمایشگاه در نگارخانه سوره حوزه هنری در موضوعات مختلف هنری و در سطوح استانی، منطقه‎‎ای و کشوری را از دیگر اقدامات یک سال اخیر حوزه هنری استان برشمرد.
** کمبود بودجه مانع رونق تولیدات حوزه هنری
این مسوول نیز با اشاره به عضویت ۵۰۰ هنرمند استان در حوزه هنری که بیش از نیمی از آنها به صورت فعال با این نهاد همکاری دارند، مشکلات زیرساختی، کمبود اعتبارات فرهنگی استان و نیز نبود هم افزایی بین دستگاه‎‎های فرهنگی استان را از چالش‎‎های کنونی فرهنگ و هنر استان دانست و تصریح کرد: متاسفانه همین مشکلات مالی و کمبود بودجه مانع رونق جدی تولیدات ما در استان در سالهای اخیر بوده است.
کوچک زاده عمده ترین فعالیت ها در تاریخ شفاهی را تمرکز بر واقعه محوری عنوان کرد و گفت:در این خصوص حوادثی همچون حادثه طبس، وضعیت ساواک در یزد و حادثه ۱۵خرداد استان را بررسی خواهیم کرد و در ادامه آن به شخصیت محوری که با امام جمعه یزد شروع شده می پردازیم.منبع ایرنا

 

بخش نظردهی بسته شده است..