نماینده اصلاح طلب اردکان عنوان کرد:

در دوره قبل می‌گفتند مذاکرات هسته‌ای را همه نباید بدانند، حتی نمایندگان مردم/ اطلاع‌رسانی خوب درباره توافق باعث ثبات بازار شد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اطلاع‌رسانی تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای از توافق و آگاهی مردم را دلیل اصلی ثبات بازار ارز دانست و گفت: در این دوره مردم توجیه بودند که با توافق و جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای کار تمام نشده است و چند ماه بعد آثار لغو تحریم‌ها آشکار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمحمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره دلایل ثبات بازار ارز بعد از توافق هسته‌ای گفت: یکی از دلایل ثابت ماندن قیمت ارز پس از توافق هسته‌ای، اطلاع‌رسانی خوب تیم مذاکره‌کننده بود که مردم بر خلاف جو بسته‌ای که قبل از این وجود داشت، در جریان زیر و بم مذاکرات قرار داشتند.

وی ادامه داد: در این دوره مردم توجیه بودند که با توافق و جمع‌بندی مذاکرات هسته‌ای کار تمام نشده است و چند ماه بعد آثار لغو تحریم‌ها آشکار می‌شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس با اشاره به مذاکرات هسته‌ای در دوره قبل یادآور شد: در دوره قبل مذاکرات برخی نمایندگان می‌گفتیم که دبیر شورای‌ عالی امنیت ملی را به مجلس دعوت کنیم تا درباره مذاکرات توضیح بدهد، اما مخالفت می‌کردند و می‌گفتند اینها مسائلی است که همه نباید بدانند، حتی نمایندگان مردم؛ اما امروز می‌بینیم که مذاکر‌ه‌کنندگان روند مذاکرات و توافق هسته‌ای را در صحن علنی مجلس، کمیسیون‌های مجلس و برنامه‌های تلویزیونی با نمایندگان و مردم در میان می‌گذارند.

عضو کمیسیون برنامه و ودجه مجلس، خاطرنشان کرد: این جو روانی که همیشه باعث می‌شد صعود و نزول در نرخ ارز و دلار داشته باشیم با عقلانیت و اطلاع‌رسانی خوبی که شد، کنترل شد و بعد از توافق هسته‌ای شاهد نوسان در قیمت ارز نبودیم.

بخش نظردهی بسته شده است..