بزودی، اکران فیلم های روز در سینما دیجیتال اردکان ‎

no-thumbs

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان از راه اندازی سینما دیجیتال این شهرستان در آینده ای نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"علی زمانیان" در حاشیه جلسه کمیسیون کارشناسی راه اندازی سینما دیجیتال اردکان در گفتگو با خبرنگار ایسنا منطقه یزد گفت: با پیگیری­های صورت گرفته با سازمان سینمایی کشور و با توجه دستورالعمل وزارت فرهنگ و ارشاد کشور مبنی بر تجهیز مجتمع های فرهنگی کشور به امکانات سینمایی مقرر گردید تا یکی از سالن های مربوط به مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان به سینما تبدیل شود.

وی با اشاره به اهمیت راه اندازی سینمای اردکان در راستای نیاز شهرستان به برنامه های فرهنگی بویژه اکران فیلم­های سینمایی روز و مطرح شدن آن در کمیسیون بند ۵ افزود: متاسفانه بعد از تعطیلی ۱۲ ساله سینمای اردکان که جزء تنها شهرستان دارای سینمای استان نیز بود تا کنون موفق به راه اندازی سینمای اردکان نشده ایم. وی ادامه داد: موقعیت کنونی فرصت مناسبی برای جایگزینی سینمای اردکان خواهد بود تا دوباره شاهد رونق محیط فرهنگی شهرستان باشیم و با راه اندازی آن در یکی از مکان های پیشنهادی روحیه نشاط و فضای فرهنگی مناسبی را  در سطح شهر ایجاد کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اردکان با اشاره به جلسه ای که با حضور مسئولان مربوطه شهرستان برگزار شد خاطرنشان کرد: در این جلسه در خصوص مکان­های موجود در شهرستان برای استقرار سینما دیجیتال شهرستان مورد بررسی قرار گرفت که به زودی مکان برپایی سینما دیجیتال اردکان مشخص خواهد شد.

وی از تالار فرهنگ و تالار هنر اردکان بعنوان مکان­های پیشنهادی برپایی سینما دیجیتال اردکان یاد کرد و افزود: تالار فرهنگ اردکان ظرفیت مناسبی برای تبدیل شدن به سینما دیجیتال دارد و تا کنون با توجه به اکران موردی چند فیلم سینمایی در این مکان مورد رضایت و توجه مردم قرار گرفته که امیدواریم بتوانیم کاستی های موجود آن از جمله پرتردد بودن مسیر و مشکل پارکینگ آن را نیز حل کنیم. وی افزود:از این ظرفیت می توان در توسعه و اعتلای فرهنگی شهرستان استفاده کرد

گفتنی است سینما آزادی اردکان که در ۷۲ سال افتتاح گردیده بود بمدت ۱۲ سال است که به حال خود رها شده اما یکسالی است که ساختمان آن توسط شهرداری این شهر خریداری شده اما همچنان در تعطیلی به سر می برد!

بخش نظردهی بسته شده است..