فرماندار یزد:

نظارت صحیح و مستمر بر نانوایی های آزاد پز سطح شهر یزد

فرماندار یزد در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان یزد گفت: براساس مصوبه آبان ماه سال گذشته هیأت محترم وزیران واحدهای نانوایی آزاد پز با هدف افزایش رقابت و ارتقای کیفیت نان ایجاد گردید که تنها از شمول قیمت گذاری مستثنی می باشند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان یزد با حضور فرماندار، معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری، و سایر اعضاء تشکیل شد.

" محمود شاکری شمسی " در این جلسه با تقدیر از عملکرد اتحادیه صنف نانوایان در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: خوشبختانه در ماه مبارک رمضان با هماهنگی که اتحادیه صنف نانوایان با فرمانداری و سازمان صنعت، معدن و تجارت به عمل آورد در بحث تأمین نان همشهریان عریر با مشکلی روبرو نشدیم.

فرماندار یزد در ادامه با بیان اینکه به دلیل ذائقه های مختلف ، تنوع در تولید نان به عنوان یک ضرورت است افزود: نانی که توسط واحدهای خبازی تولید و عرضه می شود باید مورد طبع و ذائقه مردم باشد ضمن اینکه در تهیه آن باید تمامی نکات بهداشتی نیز در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به مصوبه جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان مبنی بر حذف تخمه بر روی نان گفت: این مصوبه براساس اعلام نظر کارشناسان بهداشت مبنی بر غیر استاندارد بودن برخی از این افزودنی ها ی غیر مجاز نظیر تخمه، سبزی و … بوده است که در فرآیند پخت موجبات برخی از بیماری ها نیز می گردد.

" شاکری شمسی "‌ با انتقاد از عدم نظارت کافی بر عملکرد واحدهای نانوایی در سطح شهرستان یزد تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر شاهد استفاده تخمه توسط برخی از واحدهای خبازی بر روی نان هستیم.

رئیس کارگروه آرد و نان شهرستان یزد در بخشی دیگر از مطالب خود با تأکید به اینکه باید به افرادی که خواهان ایجاد واحد نانوایی آزاد پز هستند مجوز داده شود افزود: باید شرایط و ضوابط خاصی برای ایجاد این نانوایی در نظر گرفته شود و پس از احراز شرایط ؛ به متقاضیان مجوز داده شود.

عالی ترین مقام اجرایی شهرستان یزد خواستار نظارت صحیح و مستمر بر نانوایی های آزاد پز سطح شهر شد و اضافه کرد: براساس مصوبه آبان ماه سال گذشته هیأت محترم وزیران واحدهای نانوایی آزاد پز با هدف افزایش رقابت و ارتقای کیفیت نان ایجاد گردید که تنها از شمول قیمت گذاری مستثنی می باشند.

فرماندار یزد در پایان همچنین به کارگیری سیاست تشویق را در راستای ارتقاء سطح بهره وری کار نانوایان لازم و ضروری دانست و خاطرنشان ساخت: اتحادیه صنف نانوایان باید با همکاری سایر دستگاه های ذیربط از نانوایانی که نان با کیفیت تولید می کنند از طریق روش های گوناگون تشویق نماید.

در ابتدای این جلسه معاون برنامه ریزی، اداری و مالی فرمانداری از راه اندازی سیستم ثبت اطلاعات تحویل آرد به واحدهای نانوایی به صورت مکانیزه و مجهز شدن نانوایی ها به سیستم کارت خوان خبر داد.

" شهابی پور " افزود: درجریان بازدیدهای صورت گرفته از نانوایی ها ساعت و زمان پخت نانوایی ها،‌وزن چانه،‌ قیمت،‌ کیفیت نان و به ویژه وضعیت بهداشتی مورد نظارت و توجه قرار گرفته است.

شایان ذکر است بنابر اعلام مسئولان سازمان صنعت،‌معدن و تجارت استان در چهارماهه نخست سال جاری بیش از ۴۵۰۰ بازرسی از واحدهای نانوایی صورت گرفته که بر این اساس با تشکیل ۸۸ پرونده به ۱۰۹ مورد تخلف واحدهای خبازی رسیدگی شده است.

در این جلسه همچنین در خصوص تعیین سهمیه آرد نانوایی های تنوری و نیز نحوه توزیع نان در واحدهای عرضه مواد پروتئینی و لبنی نیز تصمیم گیری شد.

بخش نظردهی بسته شده است..