شرکت توسعه گردشگری ابرکوه راه‌اندازی می‌شود

no-thumbs

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابرکوه اظهار کرد:‌ شرکت توسعه گردشگری ابرکوه (تگا) با کمک این واحد دانشگاهی تاسیس می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز دکتر عباس علوی‌راد با اعلام موافقت اولیه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با تاسیس شرکت «تگا» از سوی واحد ابرکوه به خبرنگار آنا گفت: در سال‌های گذشته و تصویب هیات وزیران، دوازده شهر و دو شهرستان به عنوان شهرهای نمونه گردشگری انتخاب شده‌اند که در میان ده استان منتخب، استان یزد با سه شهر گردشگری تفت، میبد و ابرکوه در اولویت اول است.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران، وجود زیرساخت‌های لازم از قبیل تالار، رستوران، فضای سبز مناسب و بخش‌های اقامتی و پذیرایی در سایت واحد ابرکوه (مجزا از بخش آموزشی) را از مزایای منحصر به فرد این دانشگاه برای بهره‌گیری مناسب از جاذبه‌های گردشگری شهرستان تاریخی ابرکوه برشمرد.

وی افزود: علاوه بر این ایجاد تاسیسات گردشگری در شهرهای نمونه گردشگری بدون اخذ عوارض از سوی شهرداری‌ها و شوراهای شهرها، توجه ویژه به این شهرها در برنامه ششم توسعه کشور و اختصاص ردیف بودجه مستقل نیز از دیگر مزایای تاسیس این شرکت است.

دبیر شورای اقتصاد دانش‌بنیان و سرمایه‌گذاری استان یزد اعلام کرد: فاز اول این شرکت در هفته دولت سال ۹۳ با افتتاح تالار و رستوران آغاز به کار کرده است و در فاز دوم تغییر کاربری یک خوابگاه دانشجویی بدون استفاده، به یک هتل توریستی در حال انجام است.

علوی‌راد اظهار کرد:‌ واحد ابرکوه با تحقق بیش از ۱۳/۵ درصد درآمدهای غیرشهریه‌ای در سال ۹۳، همگام با سیاست‌های اعلام شده رئیس دانشگاه آزاد مبنی بر کسب ۱۲ درصد درآمد غیرشهریه از سوی واحدها حرکت کرده است.

وی پیش‌بینی کرد که واحد ابرکوه در پایان سال ۹۴ بیش از ۲۵درصد درآمدهای غیر‌شهریه‌ای کسب کند.

دکتر عباس علوی راد

 

بخش نظردهی بسته شده است..