سمینار آموزشی ارتقای کیفیت صنعت کاشی در یزد

no-thumbs

نخستین سمینار آموزشی ارتقای کیفیت در صنعت کاشی و سرامیک با حضور بیش از 80 نفر از مدیران کنترل کیفیت، آزمایشگاه و تولید واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک استان یزد برگزار شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"سید حامد محسن الحسینی" مسئول برگزاری این سمینار آموزشی با اشاره به استقرار بیش از ۷۰ واحد تولیدی کاشی و سرامیک در استان یزد و نقش مهم و استراتژیک این صنعت در اقتصاد کشور و نیز استان یزد، گفت: این سمینار با همکاری انجمن صنفی تولید‌کنندگان کاشی و سرامیک کشور به منظور بالا بردن دانش مدیران کنترل کیفیت و آزمایشگاهی و ارتقا کیفی سطح محصولات استان برای رقابت در بازارهای جهانی برگزار شد.

وی گفت: یکی از چالش‌های جدی امروز صنعت کاشی و سرامیک کشور و بهبود کنترل کیفیت تولیدات این صنعت، کمرنگ‌تر شدن بازارهای انحصاری و سوق یافتن به سوی بازار‌های رقابتی است که باعث می‌شود صنعتگران کشور تلاش خود را برای تولید محصولات با کیفیت و رقابتی انجام دهند.

وی ادامه داد: برهمین اساس نیز انتظار مصرف‌کنندگان از کالاهای تولیدی نیز بیشتر می‌شود و در نتیجه تمام بخش‌ها باید برای ارتقای کیفیت در فضای رقابتی از همه تمهیدات لازم بهره گیرند.

محسن الحسینی  خاطرنشان کرد: موضوع کیفیت یکی از موضوعات مطرح امروز است و توجه به آن در جایگاه ویژه‌ای قرار دارد لذا در همین راستا داشتن اطلاعات لازم برای پیاده سازی استراژی‌ها، ارتقای کیفیت و جلب اعتماد مصرف کننده، یک موضوع ضروری است.

وی اظهار کرد: با توجه به تغییرات مثبتی که در فضای سیاسی و اقتصادی کشور رخ داده، هر اندازه که این صنعت تقویت و رقابت در آن جدی‌تر شود و فضای کسب ‌و کار مطلوب‌تر باشد، می‌توان انتظار داشت که کیفیت نیز بیشتر رشد یابد.

این مسئول با بیان این که ارتقای کیفیت در صنعت مستلزم ابداع و نوآوری و دستیابی به روش‌ها، ساز و کارها و تکنولوژی جدید است، ادامه داد: تکنولوژی جدید در سایه‌ی تحقیق و پژوهش به دست می‌آید که این موضوع از اولویت های اهداف این برگزاری این سمینار بود.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..