انجمن حامیان محیط زیست یزد راه‌اندازی شد

no-thumbs

اولین نشست هیات مدیره انجمن حامیان محیط زیست و حیات وحش استان یزد با حضور معاون محیطزیست استان برگزار و در آن پیرامون تعامل بین شکارچیان و محیط‌بانان بحث و تبادل‌نظر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"حسن اکبری" معاون محیط طبیعی اداره کل محیط زیست استان در این نشست پیرامون مسائل و مشکلات محیط زیست و حیات وحش استان، خواستار احترام شکارچیان به طبیعت و تمایز شکارکش‌ها از شکارچیان شد.

وی عنوان کرد: سازمان حفاظت محیط زیست از خدوم‌ترین ارگان های دولتی در بحث اجرای وظایف سازمانی است چرا که هر ساله تعدادی از حافظان و پاسداران این عرصه‌های طبیعی با جانفشانی و نثار خون خود، دین خود را به نحو احسن ادا می‌کنند.

اکبری با بیان این که رودروی شکارچی ایستادن اشتباه است، گفت: باید با شکارچی تعامل کرد و از طریق آموزش‌های مستمر و توجیه پذیر سعی کرد که وی را نیز همراه و همیار طبیعت کرد.

به گفته وی، تعامل بین محیط‌بان و شکارچی باید متقابل باشد و اگر کاری می‌خواهد انجام شودف باید انتظاراتمان را از همدیگر معقول کنیم.

معاون محیط زیست استان افزود: البته انصافاً در مدت گذشته نیز شکارچیانی بودند که با سازمان در حفظ و احیای حیات وحش استان همکاری‌های لازم را داشته‌اند.

وی در بخش دیگری از سخناش اظهار کرد: انجمن حامیان محیط زیست و حیات وحش استان یزد باید پلی بین محیط زیست و شکارچیان باشد و با این ارتباط تنگا‌تنگ، جامعه شکارچی استان را مدیریت کند.

این مسئول به مسئولیت انسان از دیدگاه قرآن و بشریت در قبال طبیعت اشاره کرد و از شکارچیان خواست نگهبانان و حافظ حقوق انفال الهی باشند و وظیفه انسانی خود را به عنوان حیوان مخیرالعقول در پیشگاه عدل الهی رعایت کنند.

وی همچنین خواستار مشارکت فعال دوست‌داران طبیعت در حفظ انفال الهی و ایجاد تعامل سازنده بین شکارچیان و حفاظت محیط زیست استان شد .

اکبری در پایان نیز با اشاره به شغل محیط‌بانی، از این شغل به عنوان یکی از مشاغل پرخطر و سخت نام برد و خواستار توجه و همکاری عموم مردم با این افراد شد.

"محسن رمضانی زاده" رییس هیات مدیره این انجمن نیز در این نشست با بیان اهداف تشکیل این انجمن، گفت ارتباط بین دوستداران محیط زیست و حیات وحش و حضور مستمر در آبادانی و احیای منابع طبیعی و حیات وحش از اولویت‌های این انجمن است.

وی افتتاح انجمن را نویدگر آغاز نگرشی نو در جهت آموزش و تنویر افکار عمومی و سازماندهی شکارچیان، تحت تشکل انجمن حامیان محیط زیست و حیات وحش استان یزد دانست.

رمضانی ‌زاده افزود: اعضای این انجمن با تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه تصمیم گرفته‌اند تا دست دوستی محیط زیست و شکارچی را محکم‌تر به هم پیوند دهند و در حفظ و احیای حیات وحش تمام تلاش خود را انجام دهند.

وی از همکاری بین محیط زیست و تشکل‌های مردم نهاد این حوزه قدردانی کرد و گفت: حضور مردم و شکارچیان در این تشکل‌هی مردمی منجر به همکاری، هماهنگی و تعامل بیشتر می‌شود و همه از این تعامل استقبال می‌کنند.

"مهدی تیموری" رییس اداره محیط زیست شهرستان مهریز نیز در این نشست با بیان این که تنها راه حفظ محیط زیست و حیات وحش، حضور مردم در این بخش است، گفت خوشبختانه استان یزد از اولین‌های مشارکت مردمی در حفظ محیط زیست کشور بوده و الگویی برای همه کشور شده است.

"فلاح" یکی از فعالان محیط زیست عضو این انجمن هم با بیان این که شکارچیان انسان‌هایی پر انرژی هستند که بر اثر تبلیغات و باورهای اشتباه و ناآگاهی، از آنها به عنوان افرادی بی‌احساس و بی‌منطق یاد می‌شود، عنوان کرد: از اولویت‌های کاری این انجمن باید برداشته شدن دیوار بلند بی‌اعتمادی بین شکارچی و محیط‌بان باشد.

وی ایجاد باشگاه تیراندازی در استان را یکی از خواسته‌های اکثر تفنگ‌داران و شکارچیان مجاز استان دانست.

"میرجلیلی" یکی دیگر از اعضا نیز با اشاره به نقش تشکل‌های مردمی در حفظ محیط زیست، اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست و حیات وحش باید به سمت و سویی برود که به خود مردم واگذار شود چرا که بهترین حافظان طبیعت، خود مردم هستند و تشکل‌های زیست محیطی پتانسیل فراوانی در این رابطه دارند.
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..