کاهش چشمگیر تصادفات فوتی دهه اخیر استان یزد

no-thumbs

مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک استانداری یزد از سال 93 به عنوان موفق‌ترین سال در 10 سال گذشته، در رابطه با کاهش متوفیان تصادفات رانندگی استان یاد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبر اساس آمار دبیرخانه شورای هماهنگی ترافیک، کشته‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی سال گذشته استان یزد تقریبا ۱.۴ درصد کل فوتی‌های پارسال کشور بوده است.

در سال گذشته ۲۶۴ نفر در استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده‌اند که ۴۲ درصد از این تعداد در بخش درون‌شهری و ۵۸ درصد نیز  در بخش برون‌شهری بوده است.

از میان متوفیان ناشی از تصادفات رانندگی پارسال، ۱۷۳ نفر متاهل و ۹۱ نفر مجرد و بیشترین سن کشته شدگان از قشر جوان جامعه یعنی رده سنی ۲۱ تا ۳۵ سال بوده اند که از این تعداد ۵۷ نفر عابران پیاده و ۷۰ نفر راکبان موتورسیکلت بوده‌اند.

براساس آمار اعلام شده از سوی پزشکی قانونی، بیش از ۷۵ درصد علت نهایی فوت این افراد، ضربه مستقیم به سر گزارش شده که عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی و همچنین سرعت بالای وسیله نقلیه از مهم‌ترین علل وقوع جراحات و صدمات ناشی از تصادفات رانندگی در استان بوده است.

"محمد منتظر" مسئول دبیرخانه شورای ترافیک استان به اهمیت و جایگاه توسعه و گسترش فرهنگ ترافیک در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه ترافیک و مسائل مربوط به آن، یکی از دغدغه‌های اجتماعی و فرهنگی است که عدم توجه و رسیدگی کارشناسانه و دقیق به مشکلات این حوزه می‌تواند تبعات جانی و مالی تاسف باری را به دنبال داشته باشد.

وی از تصادفات به عنوان نشانه بارز معضلات حوزه ترافیک یاد کرد و گفت: صرف نظر از زیان‌های اقتصادی ناشی از تصادفات جاده‌ای و شهری، ابعاد انسانی این پدیده تلخ که گاهاً منجر به معلولیت و کشته شدن انسان‌ها می‌شود تبعات ویرانگر اجتماعی را به دنبال خواهد داشت .

منتظر با ارائه گزارش از اقدامات و فعالیت‌های شورای ترافیک استان ، نگاه خاص و ویژه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و رییس شورای ترافیک استان و همچنین پیگیری های مدیر کل دفتر فنی استانداری و دبیر شورای ترافیک استان را زمینه ساز تحقق برنامه‌های این شورا در سال‌های ۹۲ و ۹۳ ارزیابی کرد.

وی افزود: خوشبختانه هماهنگی‌های بین بخشی خوب و سیاست‌گذاری‌های دقیق و موثر در حوزه ترافیک شهری منجر به آن شده که سال ۹۳ در ۱۰ سال گذشته به موفق‌ترین سال برای حوزه ترافیک استان تبدیل شده و شاهد کاهش چشمگیر متوفیان تصادفات رانندگی در استان یزد باشیم که این موضوع اهمیت توجه سازنده به ارتقای آموزش فرهنگ ترافیک، اصلاح هندسی و اجرای درست طرح‌های ترافیکی و ایمن سازی و رفع نقاط حادثه خیز را به خوبی آشکار می‌سازد.

منتظر با بیان این که کاهش مستمر متوفیان تصادفات رانندگی در استان به صورت پیوسته کار آسانی نیست، خاطرنشان کرد: از دیدگاه شورای ترافیک استان، فوت حتی یک نفر در تصادفات رانندگی، بسیار سنگین و غیرقابل جبران است لذا امیدواریم به یاری خداوند و همیاری تمام مردم دارالعباده استان در سال جاری نیز شاهد کاهش چشمگیر تلفات در استان و کشور باشیم .
 

منبع: ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..