عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

یزد می‌تواند ژاپن اسلامی شود/ویژگی های یزددی ها چیست؟

استان یزد با ویژگی های ممتاز مردمانش، می تواند الگوی توسعه ای با عنوان "ژاپن اسلامی" باشد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزنماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در دیدار با رئیس کل بانک مرکزی با برشمردن برخی ویژگی های مردم استان یزد همچون سخت کوشی، خلاقیت، بهره وری بالا ، پرهیز از اسراف و تبذیر، صداقت و امانت داری و مجموعه ظرفیت های مادی و معنوی ، همچنین وجود زیرساخت های مناسب گفت: با این ویژگی های ممتاز، یزد می تواند الگوی توسعه ای با عنوان "ژاپن اسلامی" قرار گیرد.

"محمدرضا تابش" گفت: شرایط اقتصادی نامطلوب ناشی از تحریم ها، بعضا سوء مدیریت ها و حتی ناآرامی در برخی کشورهای همسایه باعث رکود تولید، توقف صادرات و زمین گیر شدن برخی صنایع شده که لازم است متناسب با شرایط هر صنعت، برای برون رفت از این وضعیت چاره اندیشی شود.
نماینده مردم اردکان با اشاره به اقدامات وحشیانه گروه های تروریستی در عراق و افغانستان عنوان داشت: بدلیل همین احساس ناامنی، صدور کاشی به این کشورها تقریبا قطع شده است و واحدهای تولیدی کاشی در  استان یزد که بیش از نیمی از کاشی کشور را تولید می کند، با شرایط حادی روبرو گردیده و بالغ بر ۲۰۰ میلیون متر کاشی معادل حدود یکسال تولید در انبارها دپو شده و می رود تا بحرانی جدی در استان ایجاد کند.
وی تصریح کرد: دولت ، بانکها و مسئولان ذیربط باید نسبت به این موضوعات که در واقع می توان در زمره حوادث پیش بینی نشده نیز قلمداد کرد تمهیدات ویژه ای بیاندیشند.
منتخب مردم اردکان در خانه ملت عنوان داشت: در فولاد و صنایع نساجی و سایر حرف نیز مشکلاتی حادث شده است که انتظار رفع آنها از دولت و سیستم بانکی، انتظار به حقی است خصوصا با توجه به توافق هسته ای، توقعات افزایش یافته و امید به آینده افزون تر گردیده است بنابراین برای دوران پسا تحریم باید برنامه ریزی دقیق تر باشد و بتوان به انتظار چندین ساله تولیدکنندگان و کارآفرینان جواب قانع کننده و عاجل داد.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت نوآوری در روش های بانکی و تامین منابع لازم اظهار داشت: فراهم کردن بستر لازم برای تاسیس بانک های خصوصی توسط کارآفرینان و سرمایه گذاران یزد نیز مورد انتظار و تاکید است.
رئیس کل بانک مرکزی نیز در این دیدار با تشکر از مباحث مطرح شده و قبول دعوت نماینده مردم اردکان برای سفر به استان یزد، از درستکاری و شم اقتصادی مردم استان یزد به نیکی یاد کرد.
"ولی ا.. سیف"  تملک کارخانه ها و واحدهای تولیدی در قبال بدهی آنها به سیستم بانکی را به منزله "اکل میته" دانست و گفت:  به لحاظ قانونی و  با توجه به این امر که بالغ بر ۲۰ درصد منابع بانکی بعنوان مطالبات معوق از چرخه اقتصادی خارج شده است، چاره ای نداریم تا نسبت به وصول آنها از هر طریق ممکن اقدام نمائیم.
رئیس کل بانک مرکزی عنوان نمود: سیستم بانکی خود را مجهز کرده تا ۳۸۰ میلیارد تومان تسهیلات با اولویت اختصاص برای طرح های نیمه تمام زود بازده و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی صرف نماید و با این شیوه توانسته رشد منفی اقتصادی را طی دو سال گذشته مثبت کند.
وی گفت: اتکاء دولت برای اجرای پروژه ها صرفا نباید به منابع بانکی باشد همچنان که توقع و انتظار بخش خصوصی برای تامین عمده سرمایه لازم جهت اجرای طرح ها از سیستم بانکی، انتظاری منطقی نیست و در دنیا هم اینگونه عمل نمی شود.
رئیس شورای پول و اعتبار تاکید کرد: صاحبان حرف و صنایع و سرمایه گذاران باید با بکارگیری تکنولوژی های جدید و افزایش عملکرد و اعمال روش های مدیریتی نوین، واحدهای در حال کار و ساخت را اقتصادی کنند آنگاه سیستم بانکی به مدد تکنولوژی و مدیریت خلاقانه بیاید و شاهد رشد و شکوفایی و رونق اقتصادی پایدار در کشور باشیم.
در این دیدار که معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه اقتصادی استاندار یزد و مدیرکل امور اقتصادی استان یزد نیز حضور داشتند، مسائل پولی و مالی استان مطرح و راهکارهایی برای برون رفت از این وضعیت مورد بررسی قرار گرفت.نامه نیوز

بخش نظردهی بسته شده است..