فیلم‌های انجمن دفاع مقدس در یزد نقد می‌شود

no-thumbs

هفتمین گام دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی با اکران و نقد و بررسی فیلم‌های "حنانه"، "بازگشت"، "یک لحظه دیرتر" و "ارتش پنهان" در یزد پیگری می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزپس از برگزاری شش قدم از طرح هشت گام دهمین جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی در یزد، در آخرین گام مانده به جشنواره، چهار فیلم که همگی به تهیه‌کنندگی انجمن دفاع مقدس و از برگزیدگان جشنواره‌های مختلف هستند، اکران، نقد و بررسی می‌شود.

این مراسم از ساعت ۱۸:۰۰ روز چهارشنبه ۱۴ مردادماه در سینما تک برگزار می‌شود و حضور برای تمام علاقه‌مندان و سینما دوستان آزاد است.

فیلم "حنانه" به کارگردانی "داریوش غذبانی"، پذیرفته شده در جشنواره چشم سوم هند و جشنواره فیلم کوتاه میلان ایتالیا، جایزه بهترین کارگردانی در جشنواره بارسلونا، جایزه بهترین دستاورد فنی در حوزه تصویربرداری، تندیس بهترین فیلمنامه جشنواره رویش، جایزه بهترین فیلم، تهیه‌کننده و تصویربرداری از جشنواره پروانه‌های ایثار (امور شاهد)، لوح تقدیر و جایزه ویژه جشنواره فیلم کوتاه وارش، میلاد سرخ، پروین اعتصامی، عمار، کودک و نوجوان اصفهان،  سانفرانسیسکو، تسنیم، حسنات، شمسه، شاپرک‌های شهر و رشد، است.

فیلم "بازگشت" به کارگردانی "سهیلا گلستانی" نیز تاکنون موفق به دریافت جوایزی از جشنواره‌های وارش، رویش، جشنواره میلاد سرخ، جشنواره فیلم‌های ایرانی سانفرانسیکو، جشنواره پروین اعتصامی و از فیلم های منتخب جشن خانه سینما، شده است.

"یک لحظه دیرتر" به کارگردانی "یوسف یزدانی" نیز فیلم منتخب سومین جشنواره فیلم بسیج، مقام دوم کارگردانی و مقام برتر تدوین و تصویربرداری در جشنواره فیلم کوتاه ایثار، است.

"ارتش پنهان" نیز به کارگردانی "محمد اسماعیلی" برگزیده در جشنواره میلاد سرخ، جشنواره ملی اردیبهشت، چهارمین جشنواره حسنات، شانزدهمین جشن سینمای ایران و حضور در جشنواره فیلم‌های ایرانی جمهوری چک، است.

گفتنی است؛ پس از اجرای قدم هفتم شاهد برگزاری آخرین گام دهمین یعنی برگزاری جشنواره ملی فیلم مستند و کوتاه رضوی از ۲۵ تا ۲۷ مرداد جاری خواهیم بود.

بخش نظردهی بسته شده است..