طرح هر مسجد یک حقوقدان در یزد برگزار می‌شود

no-thumbs

رییس سازمان بسیج حقوقدانان یزد با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی مردم نسبت به مسائل حقوقی خود، گفت: طرح هر مسجد یک حقوقدان در استان یزد با تلاش سازمان بسیج حقوق‌دانان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز"محمد رضا زارع" طرح هر مسجد یک حقوقدان را از جمله مباحث و برنامه‌های تدوین شده در سازمان بسج حقوقدانان استان یزد برشمرد و افزود: این طرح در مساجدی اجرا می‌شود که شرایط اجرای این طرح را داشته باشند.

وی بیان کرد: مشاوره رایگان به عموم شهروندان باعث آگاه‌سازی بیش از پیش جامعه نسبت به وظایف خود در برابر قانون و آگاهی از حقوق شهروندی آنان می‌شود.

رییس بسیج حقوقدانان استان در تشریح اهداف اجرای این طرح، افزود: تحقق حقوق شهروندی، حضور فعال و مستمر حقوقدانان در مساجد به عنوان یک پایگاه دینی و معنوی، آگاه‌سازی و آشنایی مردم نسبت به قوانین، مقررات و تکالیفشان، کمک به بهداشت حقوقی جامعه و کاهش وسیع پرونده‌ها در مراجع قضایی و پیشگیری از وقوع جرم از مهمترین اهداف این طرح است که در راستای ارتقای سطح دانش حقوقی آحاد جامعه با قوانین و مقررات انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به مکان‌های اجرای طرح مشاوره حقوقی رایگان به مردم، ابراز کرد: مسجد ملا اسماعیل، جمعه‌های هر هفته یک ساعت قبل از برگزاری نماز جمعه میزبان این طرح است.

زارع تصریح کرد: همچنین در مسجد بیاق‌خان و امامزاده شاهزاده فاضل هر سه‌شنبه شب بعد از نماز مغرب و عشاء به مدت دو ساعت و هر پنج‌شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در امامزاده جعفر، مردم می‌توانند از این طرح بهرمند شوند.

بخش نظردهی بسته شده است..