با حضور نمایندگان شهرداری:

شهر‌های یزد و اورومچی چین تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

امضا تفاهم‌نامه همکاری بین یزد و شهر اورومچی که بیشترین اقلیت مسلمان کشور چین را داراست، عضویت شهر یزد در اجلاس توسعه و همکاری شهرهای در مسیر جاده ابریشم و انتخاب یزد به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی اجلاس مذکور، دستاورد نمایندگان شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد از سفر چهار روزه به کشور چین بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزبا حضور نمایندگان شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در سومین اجلاس توسعه و همکاری شهرهای در مسیر جاده ابریشم، علاوه بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین یزد و شهر اورومچی که میزبانی این اجلاس را برعهده داشت، سند رسمی عضویت شهر یزد در اجلاس مذکور نیز تقدیم نمایندگان شهرداری و شورای اسلامی شهر شد.

همچنین با توجه به این که یزد، تنها نماینده شرکت کننده از جمهوری اسلامی در این اجلاس بود، شهر یزد به مدت چهارسال به عنوان عضو اصلی شورای مرکزی اجلاس برگزیده شد.

 یادآور می‌شود؛ در تفاهم‌نامه همکاری بین یزد و اورومچی بر برقراری روابط دوستانه مبتنی بر احترام متقابل، برابری و منافع مشترک و عدم مداخله در مسائل داخلی یکدیگر تأکید شده است.

 همچنین دو شهر متعهد شدند که در زمینه‌های اقتصاد و تجارت، فناوری و آموزش، فرهنگ، بهداشت، ورزش و برگزاری نمایشگاه و گردهمایی‌ها و سایر حوزه‌های مرتبط با یکدیگر همکاری‌های نزدیک و مبادلات دوستانه داشته باشند.

 گفتنی است؛ شهر اورومچی مرکز منطقه خودمختار سین کیانگ با جمعیتی بیش از چهار میلیون نفر، در زمره شهرهای استراتژیک غرب چین است که بالاترین سرعت رشد اقتصادی و توسعه صنعتی را در سال‌های اخیر داشته است.

 

این شهر همچنین دارای بیشترین تعداد اقلیت مسلمان در کشور چین و موطن قومیّت‌های مختلف آسیایی است که اشتراکات فرهنگی آن در زبان و سنت‌های بومی با حوزه تمدن ایرانی غیرقابل انکار است.ایسنا

بخش نظردهی بسته شده است..