یک مقام مسئول:

باور غلط در سودآوری، عامل افزایش قارچ گونه فست فودی ها در یزد

مسئول اتحادیه صنف پیتزا و اغذیه‌فروشان یزد از فعالیت500 الی550 واحد عرضه فست‎فود در یزد خبر داد .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزو ی گفت: از این تعداد واحد صنفی۳۰۰واحد پروانه‌دار، ۵۰واحد در حال اخذ پروانه و بقیه واحدها بدون پروانه کسب در حال فعالیت هستند.
سید سعید زرگرچی گفت: تا سال گذشته قانونی مبنی بر صدور مجوز با۵۰۰ متر فاصله از مغازه فست فودی دیگر انجام می شد ولی این قانون علی رغم مخالفت به صورت سراسری لغو شده است و درحال حاضر فرد متقاضی می تواند به صورت دیوار به دیوار هم مجوز اغذیه فروشی بگیرد.
وی ادامه داد: به دلیل موقعیت بد و متغیر بازار مردم نمی توانند در شغل خود به طور ثابت بمانند این در حالی است که باور غلطی در مورد فست فودی ها در رابطه با سودآوری این شغل رواج یافته بنابراین متاسفانه تعداد تقاضا برای کار اغذیه های فست فودی زیاد شده است در عین حال خیلی از این افراد بعد از مدتی متضرر شده و کار را تعطیل می کنند.
وی در خصوص بازدید بازرسان از اغذیه فروشی ها گفت: به دلیل بالا بودن تعداد مغازه های فست فودو اغذیه فروشی ها نظارت و بازرسی در صورتی انجام می شود که از سوی مردم شکایتی از یک واحد اغذیه فروشی به دست ماموران ناظر برسد و بدون دریافت شکایت مردم به دلیل تعدد زیاد واحدهای اغذیه فروشی و فست فود نمی توان به طور مستمر بازدید داشت در عین حال با شکایت مردم شدید ترین اقدامات قانونی علیه واحد متخلف انجام خواهد شد.
واحد های متخلف با جدیت بررسی و پلمپ می شوند
وی در خصوص واحد های فست فودی بدون مجوز نیز گفت: در همه استانها به ویژه استان یزد فست فودی های غیر مجاز زیادی داریم که به محض شناسایی واحد متخلف، به آنها فرصت داده می شود که تا تاپایان فرصت تعیین شده نسبت به تهیه مجوز کسب اقدام کنند در غیر این صورت واحدهای متخلف پلمپ شده و  از فعالیت آنها ممانعت به عمل می آید.
زرگرچی از کسانی که قصد ایجاد واحد‌های فست‌فود در هر زمینه‌ای را دارند، خواست که با اطلاعات کافی قدم در این عرصه بگذارند و فریب شایعه سود۵۰‌درصدی این شغل را که اصلاً صحت ندارد، نخورند.
وی در پایان افزود: قطعاً مهارت کافی، علاقه و آگاهی از میزان سرمایه‌گذاری، میزان درآمد و مشکلات این شغل لازمه ایجاد یک واحد فست‌فود موفق است.
کار شناسان تغذیه بر این باورند که اولین و مهم‌ترین افراد تحت تاثیر مضرات فست فودها کودکان و نوجوانان هستند، چرا ‌که این گروه در سن رشد قرار دارند و بیش از سایر سنین نیازمند مواد مغذی هستند فست‌فود‌ها باعث دریافت نکردن مواد غذایی لازم برای رشد آنها می‌شود همچنین مادران باردار وافراد سالمند هم در معرض جدی عوارض مصرف فست‌فود‌ها هستند.
مصرف ساندویچ‌ها شاید در صورت نداشتن آلودگی میکروبی در کوتاه مدت عوارضی به همراه نداشته باشد، اما به مرور زمان آثار مخرب خود را بر سلامت افراد بر جای خواهد گذاشت.
  فشار خون، بیماری‌های قلبی و عروقی از عوارضی است که مصرف فست‌فودها به همراه دارد، از سویی دیگر در صورت مناسب نبودن کیفیت برخی اقلام از جمله همبرگر، سوسیس و کالباس مشکلات بسیار جدی برای مصرف‌کنندگان ایجاد خواهد شد.
این در حالی است که اعظم السادات هاشمی،مسئول مرکز تحقیقات خون و سرطان استان یزد نیز در باره تاکید دارد: سرطان به عنوان یکی از شایعترین علل مرگ و میر افراد در دنیا و ایران شناخته شده و هر سال تعداد زیادی از موارد فوتی در اثر عوارض بدخیم این بیماری اتفاق می افتد. سن بروز سرطان معمولا سنین بالای ۵۰ سال است، اما در سالهای اخیر سرطان‌های دستگاه گوارش و مجاری تنفسی در افراد زیر ۳۰ سال نیز مشاهده می‌شود که این امر به دلایل استعمال دخانیات، دیگر مواد مخدر و استفاده رو به گسترش غذاهای آماده (فست‌فودها) ست.تابناک یزد

بخش نظردهی بسته شده است..