خانه آیت‌الله حائری میبدی مرمت و بازسازی می‌شود

فرماندار میبد با تاکید بر اهمیت توجه به‌گردشگری مذهبی در میبد، گفت: خانه تاریخی آیت‌الله حائری یزدی، موسس حوزه علمیه قم مرمت و بازسازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزحسین فلاح  در نشست هماهنگی ستاد خدمات سفر میبد اظهار داشت: خوشبختانه اتفاقاتی که در روابط بین‌الملل در حال انجام انجام است، زمینه حضور گردشگران کشورهای خارجی در ایران را بیش از پیش فراهم می‌کند و باید برای جذب این گردشگران برنامه‌ریزی داشته باشیم.

فرماندار میبد با بیان اینکه با روند مذاکرات بسیاری از کشورها نظیر انگلیس، برزیل و کانادا، ایران را از لیست قرمز خود در حوزه گردشگری خارج کرده‌اند، گفت: این فرصت خوبی است تا با برنامه‌ریزی جامع، از صنعت توریست و گردشگری به‌عنوان صنعت پاک در کشور و در استان و شهرستان خود استفاده کنیم.

فلاح تکریم و پذیرایی از مسافران را یکی از راه‌های جذب توریست در شهر خواند و با تاکید بر همدلی و همکاری همه مسئولان در نظافت و پاکیزگی شهر گفت: در سال گذشته تلاش‌های خوبی از سوی دستگاه‌های اداری در زمینه‌های نظافت، پاکیزگی، فضای سبز و گل‌کاری، روشنایی و ساماندهی بافت‌های تاریخی صورت گرفت، اما امسال برای جذب هر چه بیشتر مسافران نوروزی و گردشگران باید به ورودی‌های شهرستان توجه ویژه‌ای شود.

وی راه‌اندازی ۳ موزه، مبلمان شهری، روشنایی و احیا و مرمت تعدادی از آسیاب‌های آبی را بخشی از فعالیت‌های انجام شده در سال ۹۳ عنوان کرد و گفت: شهرستان میبد ظرفیت‌های بسیار زیادی در حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری دارد که آسیاب‌های آبی یکی از این ظرفیت‌ها است و در واقع می‌توان شهرستان میبد را شهر آسیاب‌های آبی نامید.

فرماندار میبد با اشاره به احیا و مرمت خانه آیت‌الله شیخ عبدالکریم حائری گفت: با احیا و مرمت خانه مرحوم آیت‌الله حائری یزدی موسس حوزه علمیه قم به‌عنوان قلب تپنده انقلاب، اسلام و جهان تشیع، فرصتی بزرگ در معرفی شهرستان میبد برای ما فراهم می‌شود.

فلاح با بیان اینکه تا به حال ۳۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات میراثی و شهرستان برای احیای این خانه هزینه شده و برای تکمیل آن ۱۵۰  میلیون تومان دیگر نیاز است، گفت: این خانه با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

وی گفت: خانه گلشن یکی دیگر از بناهای تاریخی است که از سوی فرمانداری در حال احیا است و ظرفیت خوبی برای توسعه گردشگری میبد به‌وجود می‌آورد.

فرماندار میبد با اشاره به ساماندهی بلوار مدرس  و پل خورشید و نصب تابلوهای مناسب در این مسیر و ورودی اردکان گفت: برای اجرای روشنایی ورودی میبد به یزد تا پل خورشید و جدول‌گذاری، روشنایی و آسفالت پارک غدیر که یکی از محورهای توسعه گردشگری میبد محسوب می‌شود، بیش از ۸ میلیارد تومان هزینه در نظر گرفته شده است.

بخش نظردهی بسته شده است..