اطفای آتش سوزی مراتع مهریز

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری مهریز از اطفای به موقع حریق در مراتع منطقه کنجکوه این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزعلی زارع  در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی اطلاع از ایجاد حریق در مراتع واقع در منطقه کنجکوه ، نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی مهریز در محل حاضر شده و با ممانعت از گسترش آتش نسبت به اطفاء حریق اقدام و از وارد آمدن خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آمد.


وی افزود : متاسفانه بر اثر این آتش سوزی افزون یک هزار و ۳۰۰ متر مربع از مراتع منطقه در بخش مرکزی شهرستان مهریز دچار خسارت شدید شده است .

این مسوول اظهار داشت: بی توجهی برخی افراد در برپا کردن آتش در مناطق حساس و رها کردن آتش از علت های اصلی بروز اینگونه حوادث و خسارت به مراتع است .

زارع در ادامه از حضور به موقع و همکاری ماموران اداره محیط زیست ، پاسگاه انتظامی تنگ چنار و آتشنشانی در اطفای این حریق تشکر نمود.

وی گفت: اگرچه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان و شهرستان ، حفاظت و صیانت از عرصه های ملی را در راس برنامه های خود قرار داده است اما مشارکت مردم و شوراها ، دهیاران و همکاری دستگاهها در این زمینه دارای اهمیت بالایی است.

وی از عموم مردم خواست با توجه به خشکسالی و خشکی علوفه های مرتعی از روشن نمودن آتش در مراتع خودداری نموده تا دیگر شاهد بروز اینگونه حوادث نباشیم .

این مسوول گفت: در صورت مشاهده آتش سوزی در مراتع موضوع را بلافاصله به شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا بتوان با اقدامات به موقع خسارات را کاهش داد.

 

بخش نظردهی بسته شده است..