ایجاد پایگاه انتقال خون در بافق ضروری است

no-thumbs

امام جمعه بافق گفت: با توجه به محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های آن و عدم جایگزینی مناسب برای بیماران نیازمند به این مایع حیاتی، ایجاد پایگاه انتقال خون و خونگیری در شهرستان الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزججت الاسلام سید جواد سلیمانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مراجعات مکرر مردم به دفتر خود اشاره کرد و افزود: نبود ساختمان و پایگاه انتقال خون، موجب نگرانی مردم شهرستان بافق شده است.

امام جمعه بافق محدود بودن مدت زمان نگهداری خون و فرآورده های خونی را یاد آور شد و گفت: عدم جایگزینی مناسب برای بیماران نیازمند خون و نیاز همیشگی به این مایع نجات دهنده، اهدای خون را در جایگاه و اهمیت ویژه ای قرار داده است.

وی تصریح کرد: ماه مبارک رمضان پس از افطار بسیاری از همشهریان بافقی مایل به اهدا خون بودند ولی مکانی برای خون گیری و انجام خواسته های آنها وجود نداشت.

سلیمانی بیان کرد: به گفته کارشناسان، اهدای خون علاوه بر رفع نیاز افراد نیازمند ، برای فرد اهدا کننده فواید متعددی از جمله پیشگیری از بیماریهای قلبی و سکته، احساس شادی و نشاط، تسویه خون، گردش بهتر خون در اندامها و تشخیص زود هنگام بیماریهای عفونی هپاتیت، ایدز و … دارد.

امام جمعه با تبریک فرا رسیدن روز اهداء خون اظهار داشت: متاسفانه در حالی این روز را گرامی می داریم که در شهر معدن خیز و دور افتاده بافق پایگاه و مکانی برای خون دهی و انتقال خون وجود ندارد.

این روحانی خاطر نشان کرد:اگر خدای ناکرده حادثه ای پیش آید که فردی نیاز به تزریق خون داشته باشد باید مسافت ۱۱۰ کیلومتری بافق تا مرکز استان یزد را طی کند و بیش از یک ساعت و نیم در راه باشد.

امام جمعه بافق به مشکلات اقتصادی دولت نیز اشاره کرد و گفت: اطلاعاتی از بارگیری روزانه ۲۰ الی ۳۰ کامیون سنگ آهن داریم و به خوبی می دانیم که درآمد کلانی از این طریق فروش مواد معدنی این شهر به دست می آید.

سلیمانی با بیان اینکه کامیون داران در آمد زیادی از طریق ترانزیت مواد معدنی بافق کسب می کنند افزود: چه اشکالی دارد که این قشر در ساخت و ساز ساختمان انتقال خون همیاری و همکاری کنند تا هم در دنیا دعای خیر مردم و هم در آخرت پاداش اخروی داشته باشند.

وی از کمک های میلیاردی شرکت سنگ آهن به تاسیسات و تجهیزات بیمارستانی در بافق تقدیر کرد و افزود: انتظار داریم این مجموعه معدنی که کارهای عام المنفعه ،نیکو کاری و خدا پسندانه زیادی کرده است در احداث ساختمان پایگاه انتقال خون شهرستان بافق هم همت گمارد.

شهر بافق به خاطر نداشتن مکان ثابت برای انتقال واهدا خون هر از گاهی ایستگاههای سیار در سطح شهر دایر می شود که چندان تاثیر گذار نیست و شاید هم خیلی از مردم از بر پایی این ایستگاه ها مطلع نباشند.

 

بخش نظردهی بسته شده است..