۱۱۱مددجوی جرائم غیر عمد یزد منتظر کمک خیرین

no-thumbs

مدیر عامل ستاد دیه استان یزد گفت : هم اکنون 111 مددجوی جرائم غیر عمد در زندان های استان به سر می بردند که با کمک خیرین می توان مقدمات آزادی آنان را فراهم نمود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز اسلام افشون در جلسه هیئت مدیره ستاد دیه این استان افزود: پارسال ۸۹ محکوم مالی با کمک مستقیم مردم و یا ستاد دیه از زندان آزاد شدند که بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال به خانواده های متشاکی پرداخت شده است .

وی گفت : آمار واقعی محکومان مالی استان ۱۱۲ نفر بوده است که با همکاری کمیته صلح وسازش وشورای حل اختلاف حوزه ۲۰ استان از طرف خانواده های متضرر گذشت شده است که منجر به کاهش مبلغ ۶۱ میلیارد ریال از پرداخت ستاد دیه استان شد .

این مسوول با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۱ نفر محکوم مالی با پرداخت ۱۹ میلیارد ریال از زندانهای استان آزاد شدند گفت: مبلغی افزون بر ۴۳ میلیارد ریال برای آزادی ۳۱ نفر محکوم مالی مورد نیاز بوده است که با لطف الهی وتلاشهای کمیته صلح وسازش وشورای حل اختلاف این مبلغ به ۱۹ میلیارد ریال کاهش یافت .

افشون افزود: از ابتدای امسال با کمک مسوولان ۱۰جشن گلریزان در سراسر استان در دستور کار بوده است که تابحال شش جشن آن برگزار شده است و مبلغی در حدود ۶۲۷ میلیون تومان خروجی این جشن های گلریزان بوده است .

وی ادامه داد: مبالغ به دست آمده از جشن های گلریزان ۷۸ میلیون نقد و۱۳۷ میلیون به صورت چک و۴۰۰ میلیون تومان آن به صورت تعهد بوده است .

این مسوول خاطر نشان کرد: در چهار شهرستان خاتم وبافق ومهریز واشکذر ، جشن های گلریزان در آینده نزدیک برگزار خواهد شد .

افشون با اشاره به اینکه هنوز ۱۱۱محکوم مالی در زندانهای استان بسر می برند افزود: بیش از ۱۴ میلیارد تومان جهت آزادی این زندانیان مالی نیاز می باشد که به همت مردم خیراستان ومسوولان و گذشت خانواده های متشاکی بتوانیم زمینه آزادی کامل زندانیان مالی را فراهم کنیم .

بخش نظردهی بسته شده است..