رشد ۱۰۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در یزد

no-thumbs

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با تاکید بر جدیت نیروی انتظامی در برخورد قاطع با هرگونه قاچاق مواد مخدر، از رشد ۱۰۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در یزد خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزسردار ایرج کاکاوند در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد که به‌مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار داشت: امروزه تولید امنیت با مشارکت همه دستگاه‌ها و مشارکت مردم به‌ویژه رسانه‌ها امکان‌پذیر است و باید این موضوع مهم به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با تایکد بر اینکه نقش رسانه‌ها در امنیت روانی جامعه، بر کسی پوشیده نیست و در ارتقای احساس امنیت جامعه بر کسی پنهان نیست، ادامه داد: آن چه که ما به‌عنوان پلیس از خبرنگاران انتظار داریم، اول بحث صداقت، صراحت، شفافیت و انصاف در تهیه اخبار و گزارش‌ها است.

کاکاوند خاطرنشان کرد: نکته مهم‌تر بحث اخلاق رسانه‌ای است که در راستای پیشگیری از وقوع جرایم در راستای ارتقای امنیت اجتماعی و نهایت احساس امنیت اجتماعی مورد انتظار ما است که دقت و توجه ویژه‌ای به آن باید کرد.

رئیس پلیس استان یزد تصریح کرد: آمادگی انتقاد منصفانه از سوی همه افراد به‌ویژه اصحاب رسانه را داریم و همواره نیازمندیم که این موارد در حوزه نیروی انتظامی وجود داشته باشد تا بتوانیم به دغدغه‌های مردم شتاب بیشتری دهیم و در نهایت رضایت مردم و رضایت خداوند متعال را در این حوزه داشته باشیم.

وی در ارتباط با عملکرد چهارماه انتظامی استان یزد، گفت: یکی از مواردی که همواره از مردم خواستیم این بوده که آنها پلیس و ناظر ما باشند و قریب به ۲۱۳ درصد افزایش نسبت به سال گذشته تشکر و تقدیر از نیروی انتظامی در تماس‌های مردم وجود داشته است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد تصریح کرد: آن چه که مهم است و از دغدغه‌های مردم، مسئولان و همه جامعه به حساب می‌آید، بحث سرقت‌ها است که سبب نگرانی مردم می‌شود.

کاکاوند عنوان کرد: در این حوزه‌ها، شاهد کاهش ۲۴ درصدی انواع سرقت در چهارماهه نخست امسال در استان یزد هستیم و به‌صورت مجزا در سرقت منازل ۳۲ و در سرقت اتومبیل با کاهش ۳۶ درصدی مواجه بودیم.

رئیس پلیس استان یزد افزود: در بحث کشف وقوع هم شاهد افزایش ۲۰ درصدی بودیم که خوب است، اما باز راضی نیستیم و امیدواریم بتوانیم در اکثر شاخص‌ها رشد بیشتری داشته باشیم.

رشد ۱۰۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در یزد

وی در ارتباط با مواد مخدر، گفت: در زمینه کشف مواد مخدر در چهارماهه اول امسال، حدود ۱۰۸ درصد افزایش کشف مواد مخدر را داریم که نزدیک به ۱۴ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: این موضوع به‌واسطه فراوانی مواد مخدر و قاچاق آن نیست، بلکه تلاش همکاران مضاعف شده و همه درگیر این موضوع شدند و از ماموریت‌های خاص و ویژه نیروی انتظامی استان همین موضوع است.

کاکاوند تصریح کرد: در بحث کشف سلاح هم شاهد افزایش ۱۲۰ درصدی و در بحث کشف قاچاق طبق آمار سه ماهه اول امسال شاهد افزایش ۱۳ درصدی کشفیات به‌نسبت ریالی هستیم.

رئیس پلیس استان یزد خاطرنشان کرد: در حوزه تصادفات برون‌شهری شاهد کاهش ۱۲ درصدی متوفیان جاده‌ای و در مجموع تصادفات درون و برون‌شهری، با شاهد افزایش ۴ درصدی هستیم.

کسب رتبه اول کشوری توسط پلیس فتا یزد

وی در ارتباط با پلیس فتا گفت: در چهارماهه امسال به نسبت سال قبل، پلیس فتای یزد رتبه اول کشوری را در بحث کشف وقوع جرایم سایبی دارد که این هم از تلاش و زحمات همکاران ما در این حوزه است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد افزود: از اول سال، ماه به ماه که ارزیابی صورت گرفته، پلیس فتا توانسته این وضعیت را حفظ کند.

افزایش ۲۹ درصدی تماس با پلیس ۱۱۰

کاکاوند در ارتباط با تماس‌های ۱۱۰ گفت: در کل تماس‌ها شاهد افزایش ۲۹ درصدی هستیم و این نشان می‌دهد که مردم به ۱۱۰ اعتماد دارند.

به گفته رئیس پلیس استان یزد، در بحث راهنمایی و ارشاد هم ما ۱۱۵ درصد افزایش تماس داریم که بیشترین آمار تماس‌ها با نیروی انتظامی را به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سعی ما این است که به هیچ عنوان موضوعات اجتماعی را انتظامی نکنیم و موضوعات انتظامی را هم به سوی مسائل امنیتی نکشانیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم آنچه که زیبنده و در شان مردم دارالعباده و ولایت‌مدار استان یزد است را ایجاد کنیم.

کاکاوند در ارتباط با تصادفات، گفت: اقدامات مختلفی در راستای کاهش تصادف در یزد انجام شده که از جمله این موارد می‌توان به‌نصب سیستم‌های هوشمند، برگزاری دوره‌های آموزشی، کلاه ایمنی اشاره کرد.

رئیس پلیس استان یزد با بیان این مطلب که لازمه این موضوع این است که مردم رعایت کنند، گفت: وضعیت معابر شهر یزد تا حدودی نسبت به برخی محل‌ها متفاوت است و برخی از تخلفات را به راحتی می‌توان در این معابر انجام داد.

وی با بیان این مطلب که این موارد قدری کار پلیس را سخت می‌کند، گفت: با همه این موارد، اولویت نیروی انتظامی کاهش تصادفات و افزایش امنیت شهروندان است.

فرمانده نیروی انتظامی استان یزد با اشاره به اینکه نیروی انتظامی در همه موضوعات دغدغه دارند، گفت: اتباع بیگانه و معتادان‌ولگرد از جمله مهمترین دغدغه‌های نیروی انتظامی است.

۹ هزار تبعه بیگانه غیرمجاز در یزد دستگیر شدند

کاکاوند با اشاره به اینکه در زمینه دستگیری اتباع غیر مجاز شاهد افزایش حدود ۴۰ درصدی بودیم، گفت: در چهارماهه سال گذشته نزدیک به ۵ هزار و امسال در همین زمان نزدیک به ۹ هزار نفر دستگیر کردیم.

رئیس پلیس استان یزد با اشاره به اهمیت کمک به رفع گره‌های ترافیکی، گفت: سعی کردیم بیشتر گشت‌های ما به‌صورت موتورسوار باشند که سبب ایجاد ترافیک نشوند علاوه بر اینکه روان‌سازی ترافیک در دستور کار نیروی انتظامی قرار دارد و به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در زمینه‌های مختلف مبارزه با قاچاق مواد مخدر افزایش کشفیات و دستگیری قاچاقچی و توزیع کننده انجام شده، تصریح کرد: ۱۳ باند قاچاق مواد مخدر توسط نیروی انتظامی استان یزد در چهارماهه نخست امسال متلاشی شده است.تسنیم

بخش نظردهی بسته شده است..