معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد اعلام کرد؛

سالمندان؛ ده درصد جمعیت شهرستان یزد هستند

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در جلسه ستاد ساماندهی امور سالمندان شهرستان یزد گفت: بنابر آمارهای ارائه شده از سوی اداره بهزیستی شهرستان یزد 52 هزار نفر سالمند در سه گروه سنی سالمندجوان، سالمند میانسال و سالمندان پیر در شهرستان یزد زندگی می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوز، اولین جلسه ستاد ساماندهی امور سالمندان شهرستان یزد در سالجاری به ریاست معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار و با حضور دستگاه های عضو این ستاد تشکیل شد.

" محمد علی جعفری " در ابتدای این جلسه با بیان حدیثی از امام علی (ع) در باب اهمیت احترام به سالمندان جامعه، اظهار داشت: در فرمایشات ائمه اطهار و بزرگان دین به رعایت حقوق و احترام به قشر سالمندان تأکید شده است که ضروری است در این راستا با فرهنگ سازی و استفاده از راهکارهای اثربخش این فرهنگ را بیش از پیش در جامعه به ویژه نسل های جوانتر تقویت نماییم.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد با اشاره به اثر بخشی برنامه های صدا و سیما به عنوان رسانه ملی در تقویت فرهنگ احترام و توجه به سالمندان افزود: فرهنگ سازی لازم در این زمینه توسط دستگاه های فرهنگی به ویژه صدا و سیما از طریق تهیه برنامه های آموزشی با هدف تکریم جایگاه سالمندان و ایجاد نگرش مثبت و ایجاد نشاط و امید در سالمندان تأثیرگذار خواهد بود.

وی با اعلام اینکه ده درصد جمعیت شهرستان یزد را سالمندان تشکیل می دهند خاطرنشان ساخت: بنابر آمارهای ارائه شده از سوی اداره بهزیستی شهرستان یزد ۵۲ هزار نفر سالمند در سه گروه سنی سالمندجوان، سالمند میانسال و سالمندان پیر در شهرستان یزد زندگی می کنند.

" جعفری " همچنین با اشاره به وظایف ستاد ساماندهی امور سالمندان در شهرستان ها تصریح کرد: ساماندهی سالمندان فقط پرداختن به مقوله توانبخشی صرف یا خدمات بهداشتی – درمانی نیست، بلکه به معنی تلاش برای حضور فعال آنان در جامعه است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار یزد در پایان اضافه کرد: توجه به این دوران و برنامه ریزی برای آماده سازی و مناسب سازی محیط شهری و اداری برای حضور موثر و مفید سالمندان در همه عرصه های اجتماعی ضرورت دارد.

پیگیری اداره بهزیستی شهرستان یزد در خصوص افزایش مناسب سازی فضاهای عمومی در سطح شهر، اعلام انتظارات و الویت های سالمندان شهرستان به فرمانداری از سوی کانون بازنشستگان شهرستان به فرمانداری و اعلام نظرات و پیشنهادات دستگاه های عضو ستاد به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر هفته ی سالمندی در شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

بخش نظردهی بسته شده است..