نگرانی از رشد جمعیت سالمند و نرخ طلاق در یزد

no-thumbs

خبرنگار اطلاعات: جمعیت سالمندان یزد و نرخ طلاق در استان رو به افزایش است و این معضل نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی یزدی نیوزمطلب بالا را دکتر انوشیروان محسنی رئیس سازمان بهزیستی کشور در جلسه شورای اداری بهزیستی استان یزد اعلام کرد و افزود: ما باید با استفاده از ابزارهای علمی و تمام ظرفیت‌های دولتی و غیردولتی به شدت این آسیب‌ها را کاهش دهیم.

دکتر طالبی معاون سیاسی امنیتی استان یزد نیز با اشاره به این که مهاجرین منشأ بسیاری از آسیب‌های اجتماعی رو به رشد در یزد است، گفت: این استان می‌تواند به صورت پایلوت برای مدیریت آسیب‌های اجتماعی در کشور باشد.

او به افزایش آمار رشد طلاق در یزد اشاره کرد و افزود: استان یزد جامعه سنتی در حال گذار است و همین امر آسیب‌هایی را با خود می‌آورد و رشد طلاق محصول همین دوران گذار است.

دکتر عفتی مدیرکل بهزیستی یزد در مراسم افتتاح ساختمان جدید بهزیستی استان گفت: با توجه به وجود تشکیلات مصوب سازمانی از سال ۹۱ مبنی بر ایجاد مرکز تامین و توسعه خدمات بهزیستی، این مراکز به منظور ارائه خدمات مطلوب و در دسترس به جامعه هدف بهزیستی در شهر یزد ایجاد شده است.دکتر محسنی، معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور در سفر یکروزه خود به استان یزد، با حضور در مسجد روضه محمدیه و بر سر تربت سومین شهید محراب آیت‌الله صدوقی ضمن قرائت فاتحه و اهدای گل به این شهید والامقام ادای احترام کرد.

وی همچنین بر مزار فرزند شهید محراب و امام جمعه فقید یزد، مرحوم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی صدوقی نیز حاضر شد و با قرائت فاتحه و نثار گل، یاد و خاطره ایشان را گرامی داشت.

بخش نظردهی بسته شده است..